duminică, 5 august 2012

Miracolul unei stiinte stravechi sau autosugestie?


Postul asta poate fi considerat ca fiind un melanj intre "datul din casa" si reclama :D Ma rog, daca se pastreaza o anume limita si-un echilibru, cred ca nu e niciun pericol in oricare dintre aceste doua privinte. La modul cel mai serios m-am gandit ca exista si alte persoane care se confrunta cu problema la care voi face referire si care nu stiu ca solutia este mai la indemana decat, poate, ar fi crezut. Asa cum nici eu n-am stiut multa vreme.

In esenta, este vorba despre cosmaruri. Nu unele care sa aiba o anume tematica, astfel incat sa poata fi incadrate intr-o tipologie. In ce ma priveste, erau frecvente - cam 2-3 pe luna, daca nu si mai des. Ma zbateam tipand (si uneori plangand de-a binelea) in somn pana ma trezea sotul, iar apoi intreaga zi eram bantuita de imaginile din vis si capie din cauza somnului neodihnitor.

Auzisem doar vag despre dreamcatcher, nu mi-am pus problema ce-ar fi si nici n-am incercat sa aflu mai multe. Recent am primit unul cadou, de la o ruda foarte draga, dar care nu stia ce problema am. Nici atunci n-am dat mare atentie accesoriului, care-a zacut o vreme in ambalajul original, iar eu continuam sa ma trezesc plangand.
Pana intr-o zi cand l-am montat in dormitor, deasupra patului (agatat de lustra). Asta s-a intamplat acum mai bine de doua luni, cred. De-atunci am avut un singur cosmar. Unul singur. E un "rating" pe care cu siguranta nu l-am inregistrat inainte de a instala dreamcatcher-ul - un obiect provenit din cultura amerindiana si, la inceputuri, lucrat din crengute, frunze, pene samd.

Nu stiu prea bine despre ce e vorba aici: cu adevarat are efect (se spune ca "prinde" cosmarurile in plasa din mijloc si le tine acolo pana dimineata, cand acestea dispar in lumina zilei) sau e pura autosugestie? Totusi, inclin sa cred ca e un quelque chose aici, pe care nu avem cum sa-l intelegem, tocmai fiindca provine dintr-o cultura total diferita. Indiferent care este explicatia, sunt recunoscatoare ca functioneaza si nu cred ca voi renunta la el vreodata. 

Rasfoind insa net-ul dupa materiale despre acest talisman al viselor frumoase, am dat peste o multime de bloguri ale unor oameni care in mod evident nu sunt prea informati pe tema, dar carora li se pare ca un dreamcatcher e un accesoriu handmade dragut. Cineva se exprima chiar asa - "nu prea le am cu visele, dar cred ca e un obiect frumos de pus in casa". Auzi, "de pus in casa". Da' ce, e vaza? Partea cu adevarat enervanta e ca unii le si comercializeaza ca atare, iar lumea le cumpara si se scandalizeaza probabil, vazand ca nu dau rezultate.

Desigur, n-am pretentia ca dreamcatcher-urile sunt lucrate astazi la fel ca la inceputuri - inteleg ca nativii americani rosteau niste descantece si incantatii in timp ce mestereau la ele, fapt care e greu de crezut ca s-ar mai intampla in zilele noastre :D Cred, insa, ca exista un "secret de fabricatie", plasa din mijloc avand un rol determinant si fiind realizata dupa un anume tipic (dimensiunea ochiurilor, simetria acestora samd).  

PS: Dreamcatcher-ul meu nu e e cel din imagine si nici identic cu acesta; printre altele, al meu are o plasa cu mai putine ochiuri si lipsesc margelutele. Pe net sunt o varietate de modele si culori, ceea ce inseamna fie ca nu exista un pattern fix, fie ca nu se mai tine cont de traditii si se urmareste doar ca aceste accesorii sa aiba un aspect cat mai atractiv. A doua ipoteza mi se pare trista, sper ca e neintemeiata.

Niciun comentariu: