luni, 8 aprilie 2024

Preambul de Barcelona

Acest prim articol de după mini-vacanța la Barcelona va fi unul foarte schematic, din simplul motiv că sunt frântă de oboseală. Am avut o săptămână foarte plină, o zi lungă și epuizantă ieri și o primă zi de muncă astăzi de-am zis că-ncep să dau bună ziua pițigoilor din copaci. Dar îmi revin eu și povestim pe îndelete.

Dacă ar fi să rezum impresiile pe care le-am avut, aș putea spune că Barcelona nu ne-a impresionat din cale-afară. Mult mai mult ne-au plăcut Nisa și Florența la vremea lor, ca să nu dau decât două exemple. În același timp însă, nu putem spune că ne-a displăcut, nici vorbă de asta; pur și simplu îi lipsește acel ”ceva” care s-o facă într-adevăr deosebită.

Am mers mult pe jos (maximul atins fiind 22 de kilometri într-o zi) și am străbătut orașul cu autobuzul turistic.
Am vizitat Sagrada Familia, Parcul Güell, Castelul Montjuïc, ne-am plimbat pe emblematicul bulevard La Rambla și în districtul Barceloneta.

Am mâncat pește bun și ceva specialități locale (inclusiv în piața La Boqueria), eu am avut un moment de ”Livin' la Vida Loca” și m-am aventurat la prima Paella din viața mea într-un restaurant excelent (și cu prețuri foarte bune, am să vă povestesc detaliat despre el), am băut Sangria și pun 2 kilograme pe mine doar cât îmi amintesc de înnebunitor de fragezii churros, scufundați în ciocolată topită.

Am experimentat sistemul de transport public (metrou, autobuz, tren personal și tren de mare viteză) - și am de zis multe pe subiectul ăsta. Nu toate de bine.

Cred că în excursia asta am realizat că pentru mine, țara de suflet se conturează tot mai clar: bella Italia. Iubesc totul la această țară: peisajele, oamenii, mâncarea, limba. Totul. M-aș întoarce acolo oricând. Foarte dragă îmi este și Grecia. În Spania însă nu cred să revenim prea curând, cu toate că foarte probabil vom ajunge și la Madrid într-o bună zi.

Off topic: exact de azi în două săptămâni zbor la Paris, unde printre altele voi susține o prezentare în fața întregii firme. Pentru un proiect în care s-au investit o groază de bani. De ce n-oi fi cumpărat niște canabis din Barcelona? Taman ce s-a legalizat în Germania și la fix mi-ar servi întru ducerea la bun sfârșit a acestei mirobolante sarcini 🙄.

SAM spunea...

Ok, astept cu interes sa vad cum ti s-a parut. Toata lumea lauda Barcelona, mie mi-a placut mai mult Madridul, si mult mai mult Malaga. Astept Valencia in iunie. In Italia si eu as reveni, am prins la fix zborurile din Suceava inainte de-a le scoate. Ti-am mai zis de Bologna, am facut excursii de o zi minunate la Ravenna si Ferrara, iar din Verona pe lacul Garda. Asta ca sa va dau idei, dar orice in Italia e frumos.

Mada spunea...

Si mie mi-a plăcut mai mult Madridul, se vede ca in Barcelona au plaja aproape și lumea se îmbracă ca și cum ar sari in mare in secunda doi.
Mi-a fost dor sa te citesc. Spor la muncă și cu prezentarea!

Greta spunea...

@SAM, la Madrid ne dorim să ajungem, printre altele eu am un fix cu Muzeul Prado :) La Malaga și Valencia nu mă gândisem, dar nu se știe niciodată...
Ah, numai cât am citit denumirilor localităților din Italia și m-a apucat un mare dor... Abia aștept să ajungem în Italia din nou!

@Mada, acum nu erau încă pregătiți de sărit în mare, dar chiar și așa... am sentimentul că Barcelonei îi lipsește ceva. Nu știu să spun însă ce anume.
Mulțumesc pentru gândul bun! Geez, deloc nu-mi place vorbitul în public.