luni, 13 aprilie 2020

7 vrăji din ”Harry Potter” pe care mi-aș dori să le pot face


Putem considera că asta e o postare tipică de izolare, dar și de nostalgie. Mi-e dor să citesc toate cele șapte cărți pentru prima dată, adică mi-e dor să nu știu ce urmează, să dau paginile cu voluptate, vai săracul X, ia te uită la Y ce chestii dubioase face, pfff ce-aș strânge-o de gât pe cucoana asta, wow dar cine-ar fi crezut că tocmai Z e în stare de așa ceva.... 
A zburat puiul cu ața, cum se spune, adică n-o să mai fie niciodată ca prima oară (eventual dacă mă senilizez la bătrânețe), dar am dubii că m-aș bucura la fel de mult de lectură... sau că aș mai realiza că mă bucur. Contemplând ipostaza asta, mi-a venit ideea articolului de azi.

Este adevărat că această postare va fi cu precădere interesantă pentru cei care cunosc povestea, dar am sentimentul că nu-i va lăsa indiferenți nici pe cei care n-au făcut cunoștință cu universul de la Hogwarts și din împrejurimi... încă. (Da, eu tot am convingerea că e o chestiune de ”locul și momentul potrivit” și că, așa cum bagheta alege vrăjitorul, și povestea lui Harry Potter își alege cititorii, când îi consideră pregătiți sau când aceștia au cea mai mare nevoie de ea).


Așadar. Am trecut în revistă cele 75 de vrăji care sunt cel mai frecvent menționate și am ales 7 dintre ele, care mi-ar fi de foaaarte mare folos în viața de zi cu zi. Și sunt încredințată că, după ce aflați ce face fiecare, veți ajunge la concluzia că nu v-ar prinde nici vouă tocmai rău....

1. Curățenius
Numele este edificator, adică e clar ce face vraja asta, nu? Apare cam rar în carte - cred că e menționată de cel mult 3-4 ori - și de fiecare dată, e folosită de o femeie (fapt deloc surprinzător, îndrăznesc să spun). Mă gândesc la ea cu nețărmurit respect de fiecare dată când înșfac aspiratorul sau frec băile cu nădejde. Măcar de 2-3 ori pe an dacă aș putea s-o folosesc și știu că m-aș aranja 🙄

2. Reparo
Și-n cazul ăsta numele explică vraja de la sine. Mi-ar prinde excelent această aptitudine, dintr-un milion de motive cât se poate de limpezi.

3. Muffliato
Vraja asta îi împiedică pe cei din jur să audă ce vorbești. Poate că nu e mare lucru, dar când ai un job de birou într-un open space, s-ar putea dovedi realmente utilă. Ne adaptăm contextului, știți voi. 

4. Accio
Cu asta poți conjura orice obiect să vină la tine. Indiferent unde s-ar afla și chiar dacă-l crezi pierdut (de fapt, mai ales atunci ai nevoie de ea, evident). Ca om care-a trecut nu demult printr-o mutare, aș aprecia în mod deosebit o asemenea vrajă. 

5. Portus
Vrajă de teleportare. Poți ajunge oriunde, oricând, doar transformând un obiect într-un portal. Nici n-are rost să zic mai mult. Regatul și un cal pentru vraja asta (nemaispunând că e mai ușoară decât vraja de Apariție, care - în eventualitatea unui eșec - te poate aduce în situația în care jumătate din corp îți rămâne în Europa și cealaltă e undeva în Papua Noua Guinee. Not cool). 

6. Farmec Nedectectabil de Mărire
Practic, extinzi spațiul disponibil, fără ca dimensiunile exterioare să fie modificate. Imaginați-vă cum ar fi să împachetați toate hainele din șifonier și toate cărțile din bibliotecă într-o poșetă mică de seară. Mda. Cam atât de mișto ar fi. 

7. Obliviate
Vraja uitării. Personal, mi-ar fi de folos câteodată. Sunt unele lucruri pe care aș vrea să le uit definitiv - spre deosebire de povestea lui Harry, pe care n-aș vrea s-o uit decât pentru a retrăi iar și iar bucuria de-a o descoperi. 

Mno. Traiul mi-ar fi cu siguranță mult mai simplu (și-n alte privințe, considerabil mai palpitant) dacă aș putea face vrăjile astea. 

Oh well. Viața nu e magică, decât metaforic vorbind. Acestea fiind zise, mă duc să manufacturez clătite. Se pare că pe undeva prin bucătărie ființează un borcan de Nutella, despre a cărui apariție nu fusesem informată 🤔 Nu-l pot lăsa nebăgat în seamă, i-aș răni sentimentele. Și cum vraja ”Clătitus” nu există, n-am decât să purced....

4 comentarii:

Ioana spunea...

1, 2, 4, 5 și poate 7. Asta ca să pot sa ma răcoresc spunându-le unora tot ce as vrea sa le spun... Dupa care sa le șterg memoria :)).
Pentru clătite... Încearcă totusi 4, undeva, cineva trebuie sa facă și clătite. Plus ca o sa fie cu surpriza... Nu o sa știi cu ce sunt umplute :)) sau eventual da un anunț de angajare pentru spiriduși. După aia stii procedura. Spor la treaba :) .
Eu ma apuc de tortul pentru musiu, ca mâine face 34 de ani și după, de curățenia de primăvară. Bine, de fapt tot curățenie normala ca nu avem covoare de scos. La mine alea sunt echivalentul curățeniei de primavara...

Greta spunea...

:))))) Vai, cât de tare a fost asta cu vraja 4 pentru clătite :)) Mărturisesc că am stat vreo câteva secunde să cuget cum ar veni treaba, dar apoi mi-am dat seama... le-aș cere ”în gol”, practic și de undeva or veni ele, că vorba ta - cineva sigur face pe undeva :D
Excelentă idee. Dacă am fi la Hogwarts, casa din care ai face parte ar primi 50 de puncte :)
Așadar, azi e ziua omului tău :) La mulți ani, să-ți trăiască și să vă fiți mereu alături :) Ce tort ai făcut? (dacă-mi place, e posibil să dispară parțial... Accio o felie din tortul Ioanei :D).

Ioana spunea...

:)) mersi, mersi, azi este.

Pai este un tort cu blat de vanilie, insiropat maxim cu: 1 strat- lichior de lamaie - al 2-lea- sirop+ rom cocos (dacă nu e insiropat cum trebuie, la noi ala nu e tort)
Crema- mascarpone+zahar+ zămuță lămaie+căpșune (bune tare da și 12 euro kilu, ca deh, doar sunt de Franța, ce naiba) + aceeași crema+cacao+nițică esență de cafea... Bai sincer, a iesit bun rau :))) eu de obicei sunt tare autocritică, mai ales la dulciuri, da de data asta... Am nimerit-o bine. E ca un fel de savarina dar mega îmbunătățită. Cred ca lichiorul de lămâie a făcut magia, ca blatul practic e doar faina, ou, zahar, ulei, vanilie... Ah și am avut lumânări cu...pirați. E logic, la 30+ani sa ai asa ceva, altfel nu se asorta sticla de whisky.

Ieri seara la ce crezi ca m-am uitat...la prizonierul din Azkaban :)) . Bun, bun.
Siii pentru ca trebuie sa scriu un carnat ca de obicei: m-a apucat cumva dorul de Londra, da de Londra din Harry. După care m-am enervat, ca Londra aia nu exista nici măcar 3% și a trebuit sa trăiesc acolo 9 luni ca să vad asta. Mai bine trăiam mai departe cu iluziile mele.

Greta spunea...

Mvai, cum sună tortul ăla.... Cu siguranță aș fi aplicat vraja Accio pe el :)) Pun câteva kile pe mine numai imaginându-mi cum ar fi la gust.

Aplaud și susțin pe deplin programul tău TV :D Mie toate filmele din serie mi se par bine făcute și cred că au fost foarte inspirați când au decis să facă 2 filme din ultima carte; acțiunea era prea condensată și dacă ar fi înghesuit totul într-un singur film ar fi ieșit un ghiveci din care nu prea s-ar mai fi înțeles mare lucru...
Sărbători Liniștite!