miercuri, 22 septembrie 2021

Enigma de la metrou

De când mi-am reluat mersul la birou - și implicit, călătoriile cu metroul - am observat un fenomen ciudat, căruia personal nu reușesc să-i găsesc vreo explicație.

În multe stații stau persoane care așteaptă călătorii să coboare și-i întreabă dacă au un bilet să le ofere. Până aici, totul logic - nu-și permit costul unei călătorii și nu vor să riște o amendă (care e 60 de euro). Enigma a apărut când m-am oferit să-i cumpăr unuia dintre ei un bilet.
- Am abonament, deci nu vi-l pot oferi, dar vă iau bilet pentru orice tip de tarif doriți.
- Nu, mulțumesc, eu vreau un bilet folosit.

E momentul să spun că aici (în Hamburg și zonele limitrofe) nu se compostează biletele. Nu știu cum e-n alte orașe (deși la Nürnberg era la fel, din ce-mi aduc aminte), dar aici ai acces la metrou fără să treci prin turnicheți și fără vreun control prealabil.
Controalele sunt zilnice, pe un sistem aleatoriu, bănuiesc - uneori trec săptămâni fără să văd niciun controlor, alteori am parte de controale câteva zile-n șir.
Prin urmare, biletele nu sunt compostate, ștanțate, ștampilate.... nimic. Doar datate, desigur.

Motiv pentru care nu înțeleg: de ce vor bilete folosite? Evident, n-am îndrăznit să-l chestionez pe niciunul, nu mă bag în sufletul omului... dar misterul rămâne. Mai ales că i-am întrebat pe mai mulți, cu diferite ocazii, că mă gândeam că n-oi fi înțeles bine și m-am oferit să le cumpăr bilet. Dar nu, toți voiau un bilet deja utilizat.

La ce le-or fi de trebuință, oare?

5 comentarii:

Maya spunea...

In Nürnberg se baga biletul in turnichet si ala iti pune data pe bilet. Stiu ca au valabilitate 90 minute dar daca au si ora nu stiu. Logic asa ar fi ca altfel pot calatori toata ziua cu un bilet. Pe atunci foloseam abonament si acum iau online.

Anonim spunea...

Daca ar accepta sa-i cumperi un bilet nou ar fi ca si cum ar cersi. Plus risipa de hirtie. Dar asa, utilizind un bilet deja folosit...e ecolo!

Sau poate fac colectie ;-)). Acuma pe bune, in Bucuresti erau biletele alea compostate "cu motiv" (vorbesc de acu' 30-40 ani). Unii din colegii mei aveau o adevarata colectie, cind urcau in autobuz se uitau sa vada motivul si apoi cercetau sa vada daca il au in "biblioteca".

Jual

Greta spunea...

Ah, așa e la Nürnberg acum? Pe vremea când călătoream eu acolo cu metroul (2008-2010) nu erau turnicheți, din ce-mi aduc aminte...

Greta spunea...

Da, ceva în genul ăsta (că nu vor să cerșească) mă gândisem și eu... De biletele ”cu motiv” n-am auzit, dar cred că trebuie să fi fost ceva interesant :)

Maya spunea...

Eu sunt aici din 2016 si de atunci sunt. Eu i am ignorat ceva vreme avand abonament