duminică, 14 august 2022

2-10, 2-10, probă, probă... 🧐

Hai că tot e o realizare faptul că mi-am amintit parola de la blog. Dacă îmi amintesc mâine și parolele de la serviciu (vreo 3, la care se adaugă PIN-ul de la telefon) se poate spune că respir lecitină.

Acestea fiind zise, bine v-am regăsit! 🙂 Aș minți să spun că nu mi-a fost dor de voi și că n-au fost momente când am vrut să scriu, dar de pe tabletă nu are niciun farmec - și la cât de îndemânatică sunt, nu era deloc exclus să șterg ditamai textul înainte de a apăsa pe ”publicați”.

La drept vorbind, nu știu de unde să încep. A fost un concediu lung, de care aveam nevoie ca de aer. Clișeul cu ”schimbarea decorului” e mai adevărat decât s-ar crede, mai ales după ultimele luni și după ultimii 2 ani când am stat mai tot timpul cu capul la cutie.

Vor fi multe povești, asta v-o pot promite de pe acum. Napoli. Capri & Anacapri. Amalfi. Positano. Palermo. Corleone. Milano. Voi încerca să scriu mai frecvent decât am făcut-o pe parcursul acestui an și voi scrie nu doar despre locurile minunate pe care le-am văzut și experiențele pe care le-am trăit, ci și despre oameni. Cu bune și ... nu neapărat mai puțin bune, dar să zicem, cu experiențe pe cât de enervante atunci, pe atât de amuzante acum. Și despre lupta contra Mafiei, subiect care ne fascinează și pe care l-am aprofundat, la fața locului, în mod special.
Și, desigur, va fi și un post despre chestii bune de mâncat, unele dintre ele adevărate delicatese - dar o să vă previn din vreme - probabil va fi ultimul din serial (serial la al cărui titlu încă mai cuget).

Pentru început, țin să mă laud cu o treabă. Dacă mi-ar fi zis cineva c-o să mergem în vacanță timp de aproape 3 săptămâni doar cu bagaj de mână (respectiv câte un troller de cabină și un rucsac fiecare), aș fi zis că-i nebun. Mă și aud cum aș fi bătut strașnic din plisc argumentând că nu se poate, eu am nevoie de aia, aia și ailaltă, cum să stau eu atâtea săptămâni doar cu bagaj de mână, săriți! 🤯

Numai că, tot citind în săptămânile premergătoare concediului despre haosul din aeroporturi și sutele de bagaje de cală pierdute, am cam băgat-o pe mânecă. Având în vedere că urma să zburăm de 5 ori pe parcursul acestui concediu (Hamburg - Napoli cu escală la Milano pentru că nu există zbor direct de aici, Napoli-Palermo, Palermo-Milano și Milano-Hamburg), ne-a îngrozit perspectiva pierderii bagajului. Probabil nici n-ar fi fost timp să ne ajungă bagajul din urmă, dacă s-ar fi pierdut în timp ce ne frăsuneam prin Italia.
Așa că am purces să mă documentez referitor la strategii de împachetare și-am scos-o la capăt. Am luat cu noi tot ce-am vrut și încă nu erau valizele pline ochi. Cum am reușit? Aplicând sfaturile dintr-un articol scris de Mihai Vasilescu (blogger pe care sper că-l citiți, iar dacă nu, vi-l recomand. Scrie excelent).

Pe scurt, nu am împăturit hainele, ci le-am rulat. Economia de spațiu este considerabilă și la final, bagajul meu arăta cam așa:

Nu s-au șifonat deloc, am fost foarte entuziasmată de rezultat. Exceptând vreo vacanță pe alt continent, unde poate vom considera necesar un bagaj de cală, eu nu mai am de gând să călătoresc altfel decât cu bagaj de mână, acum că știu cum să optimizez spațiul disponibil. Economisesc și timpul de așteptare la banda de bagaje, și bani.

Vă las cu o poză cu yours truly în Galeria Vittorio Emanuele din Milano (am făcut relativ puține poze cu ilustra-mi persoană. Ba eram leșinată de cald, ba mi se părea că nu-mi stă bine părul, respectiv că arăt ca o mătură după 3 luni în Vaslui 🙄. În ce-l privește pe jupânul, el e și mai puțin entuziasmat decât mine de perspectiva de-a apărea în poze).

Acesta fiind preambulul, mă duc să mă pregătesc pentru ziua de mâine. În concediu am visat că mă așteptau 2.630 de Emailuri în Inbox. Dacă se confirmă, cred că închid laptopul și plec acasă 😒.

Camen spunea...

Servus, eterna mea Bella!
Am reusit in sfarsit sa ma strecor in sertarul tau, dupa ani de absenta si crize de nervi cu Google care se incapatana sa-mi stearga comentariile! Te ador fey!
/Carmen

SAM spunea...

Pare sa fi fost un concediu pe cinste. Asteptam povestile, mai ales ca Amalfi este demult pe "to see list"

Anonim spunea...

Sa va fie de bine! Suna ca un concediu minunat! Sa stii ca ati luat cea mai buna decizie cu bagajul de mana. "Putina" nebunie vara asta cu atatea anulari, overbook si bagaje pierdute.
si mie imi era groaza de intorsul la birou, mi-e teama sa spun ca a fost mai ok decat ma asteptam, inca e multa lume in concediu. Sa va tina bateriile incarcate pana la urmatoarea vacanta!
Cris

Greta spunea...

Wow, asta da surpriză, nu-mi vine să cred! Bine-ai revenit și sper să rămâi în preajmă, că te ador pur tujur!

A fost, într-adevăr :) Povestea despre Coasta Amalfi urmează și sper să reușesc să surprind frumusețea locurilor, chiar dacă nu am vizitat toate insulele :)

Mulțumesc, Cris :) Sper că ai avut un început lin după concediu. Te îmbrățișez cu tot dragul.

Oana spunea...

Bine te-am regăsit, bine te-ai întors din vacanță!
Mă apuc să recuperez tot ce n-am citit în ultimul an!
Abia aștept! 🍀
Thea care va semna de acum cu numele adevărat: Oana.

Greta spunea...

Thea!!! 🤗🤗🤗 Nu-mi vine să cred, îți dau cuvântul meu că m-am gândit la tine, acum câteva zile chiar! Ce bucurie mi-ai făcut! Te îmbrățișez din tot sufletul, bine ai revenit!

Anonim spunea...

Ce coincidenta! Si noi am fost acolo (galeria Vittorio Emanuelle) acum o saptamina! Dupa ce cochetasem mult timp cu ideea de a merge anul asta la Napoli si pe Coasta Amalfitana. Am renuntat pt ca nu am gasit nimic convenabil ca si cazare, am inceput cautarile cam tirziu, in iunie pt iulie. Asa ca am schimbat data concediului, august in loc de iulie si destinatia: Slovenia si Croatia, trecind prin nordul Italiei. Pt impachetat, da, hainele rulate ocupa putin spatiu. Nu stiu daca ai aplicat si tipsul urmator: pui valiza vertical si incepi sa bagi hainele (rulate) de jos in sus. E genial!
Jual

Greta spunea...

Ah, pe asta cu împachetatul vertical n-o știam! S-a notat, săru'mâna pentru pont! (Cum ar fi fost să ne fi găsit/ identificat la galerie cumva... 🙂 Poate dacă aș fi scris pe blog că sunt acolo... 🙂).