Dar după cum zice o vorbă veche, mult scrâșnet de dinți fostu-s-a auzit...
Vânzătoarea nu-și poate explica ce s-a întâmplat pe drum
cu boxele. Sugerează să fac o reclamație la DHL, că pachetele sunt asigurate.
Eu nu vreau să aud inițial de așa ceva pentru că, la cât mă duce pe mine
mintea, reclamația trebuie s-o facă expeditorul, că el, drăguțul, are un
contract de expediere cu DHL, nu eu. Mă duce mintea sau nu, s-o lăsăm așa, dar
de făcut reclamație tot eu trebuie să fac. Ne-am fi dorit o despăgubire din
partea vânzătoarei, că m-ar fi scutit de reîmpachetat boxele, de cărat la
mașină, ajutat de consoartă, și de cărat iar apoi boxele până la tejgheaua DHL
din localitate. Cum vânzătoarea nu voia să avanseze vreo despăgubire din
proprie inițiativă, am zis să vedem ce zice DHL.
Completând formularele de expediere pentru a fi expertizate la centrul DHL, am
avut de ales două opțiuni, după expertizare: A - trimise înapoi la vânzătoare,
B - trimise înapoi la mine. Aș fi vrut să le trimită înapoi de unde au venit în principiu, dar amintindu-mi că vânzătoarea spunea într-unul din mesaje că
sunt în proces de mutare, am vrut să evit ca boxele să fie trimise la o adresă
la care vânzătoarea nu mai e de găsit. Bifez, deci, să revină la mine.
Pinioanele scrâșnesc.
Peste o zi, sună curierul. Nu-mi aminteam să fi comandat ceva, dar mă gândesc,
că, poate, Greta. Deschid ușa, la timp ca să văd cum curierul dă jos de pe umăr
cutia care pare cunoscută. Indignarea mă amuțește. Este cutia cu una dintre
cele două boxe, care e acum, din nou, la mine la ușă. Reușesc totuși să
gesticulez și să exprim ceva ce ar fi trebuit să sune ca un refuz de primire.
Îi explic că această cutie nu trebuia să revină la mine. Drept dovadă, îi arăt
eticheta pe care scrie clar cine e expeditorul și cine e destinatarul.
Destinatarul nu eram eu, destinatarul era centrul de expertiză DHL.
Era ca în ”Pulp Fiction”:
”Jimmie: [interupting] No, no, no, no, let me ask you a question. When
you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that
said ”Dead Nigger Storage”?
Jules: Jimmie,
you know I ain't seen no...
Jimmie: [cutting him off again; getting angry] Did you notice a sign out
in front of my house that said ”Dead Nigger Storage”?
Jules: [pause] No. I didn't.
Jimmie: You know WHY you didn't see that sign?
Jules: Why?
Jimmie: 'Cause it ain't there, 'cause storing dead niggers ain't my fucking
business, that's why!”
Curierul, impacientat, îmi arată că scanner-ul lui zice că e bine unde a adus
pachetul, și îmi și arată. De prisos să spun că el scana un autocolant cu un
cod de bare, rămas pe-acolo de la primul drum.
L-am informat că nu primesc pachetul, și să facă bine să-l ducă acolo unde l-am
expediat. Adică la depozitul de boxe negre, ciobite. Curierul oftează, suie
pachetul pe umăr și pleacă.
Trec câteva zile. Am putut urmări pe tracking că pachetele sunt la expertiză.
Primesc și o înștiințare că pachetele au suferit, într-adevăr, daune la
transport. O nouă zi. Sună curierul. Deschid și mă duc jos, cu gândul să-l
ajut. Nu mai e nevoie, că vine singur și cară un singur pachet. Nu am impresia
că am mai văzut vreodată pachetul ăsta. Pare să fie unul nou, mai mare decât cele
în care au venit boxele.
Semnez, curierul pleacă, eu bag pachetul în locuință. Mă întreb dacă nu cumva
au considerat boxele ca fiind daună totală, și le-au băgat pe-amândouă la
grămadă în pachetul ăsta, fără alte menajamente. Pe cutie tronează un
autocolant portocaliu care declară fără dubii că produsele au fost deteriorate,
și că DHL va lua legătura cu expeditorul în această privință. Îmi fac curaj și
desfac pachetul, să mă asigur că sunt ambele boxe. Și nu, erau doar pinioanele
de care vorbeam. În pachet o singură boxă. Nu o mai despachetez, o las așa cum
e, și trag pachetul la depou, adică pe un hol dinspre toaleta de oaspeți.
Unde e a doua boxă? Păi a doua boxă e prin Hamburg. Hamburg e mereu o idee bună
de călătorie. Și dacă-ți place așa mult, poți sta chiar și opt zile pe-acolo.
Că doar nu te costă nimic, plătește DHL.
După 8 zile și mesaje cu vânzătoarea, sună iar curierul. Revine și a doua boxă
din vilegiatură, de data asta tot în cutia aleasă în mod nefericit de
vânzătoare, dar cu, de-acum, binecunoscutul autocolant oranj. Îi găsesc locul
lângă cealaltă boxă care n-a avut parte decât de un city break mic în Hamburg.
Amândouă pachetele blochează de-acum jumătate de hol. În demersul ei de a face
curățenie prin locuință, Greta trebuie să le dea mereu la o parte, pentru că
blochează dulapul cu licori de curățenie. Chiar și dacă ai nevoie de o nouă
rolă de hârtie de toaletă, trebuie să dansezi cu boxele. De preferat să ai
nevoie de rolă înainte să-ți dai seama că ai nevoie, if you catch my drift.
Zilele trec, vânzătoarea ba răspunde, ba nu răspunde. Eu îmi aduc aminte de
gluma aia de la trecerea în noul mileniu:
- Câte feluri de zile există?
- Trei! Zile bune, zile rele și zi-le, domnu' Geo!
Nu reușesc să aflu dacă DHL e de acord cu vreo recompensă pentru paguba iscată.
Vânzătoarea spune - ce surpriză! - că DHL susține că boxele n-au fost suficient
de bine împachetate.
I-am spus eu asta încă de la început, dar ea ”nu, nu, nu, Gerula și iar
Gerula...!”', vorba cântecului. Finalmente, îmi pierd răbdarea și, contrar
principiilor mele, exprim o sumă pentru despăgubirea care ni s-ar cuveni, în
opinia noastră. Suma, se înțelege, exprimată de prietenul meu, eu doar având
rol de mesager.
Nu am spus și care ar fi fost cazul contrar - trimiterea înapoi și buyer
protection PayPal.
Nu am spus pentru că, după tot marasmul ăsta, voiam măcar să am sentimentul că
am rămas cu ceva, fie chiar și cu niște boxe ciobite, dar reparabile, și la un
preț bun. Opțiunea de a le trimite înapoi în schimbul integral al banilor
plătiți pe ele mi se părea perdantă pe toată linia. Pentru mine. Că eu le-am plătit, eu
le-am despachetat, eu le-am împachetat, eu le-am dus iar la DHL, eu am scris
mesaje, eu m-am răstit la curier, eu am blocat locuința cu ele. Doar ca să le
trimit iar înapoi, deci tot eu să le car, ca să-mi recuperez banii.
Pinioanele sunt, mai departe, asincron. Acum am două pachete: unul mare și unul
mic. Vânzătoarea nu achiesează la propunerea noastră financiară și o dă în
prosteală. Spune că propunerea este neserioasă, și că boxele, chiar și ciobite,
au fost vândute la un preț suficient de mic cât să nu conteze. Atât eu, cât și
prietenul, ne ieșim din minți. După câteva săptămâni de omenie, de înțelegere,
de găsit explicații și scuze în detrimentul nostru și spre protecția ei,
vânzătoarea, probabil prost sfătuită, refuză despăgubirea, și nici nu avansează
o altă soluție.
Fac ce-ar fi trebuit să fac la început. PayPal log in, reclamație, descrierea
problemei, poze ca dovadă.
Trebuie să treacă niște zile, pentru ca și vânzătoarea să fie informată, să
pună la dispoziție eventuale informații. La un moment dat primesc notificare că
vânzătoarea e de acord cu restituirea sumei integrale, și pot trimite pachetele
înapoi. Nu mai am nervi să mai încerc să obțin de la ea costurile expedierii de
retur, astea trebuie și vor fi suportate de prietenul meu. Să se sature de boxe
din Germania.
Duc pachetele la DHL așa cum erau, mă bucur că ne-am luat holul ”ânapoi”,
plătesc fluierând 50 € pentru expedierea voluminoaselor pachete, să plece și să
nu le mai văd. Nici nu vreau să-mi mai imaginez ce alte daune or mai fi pățit
boxele în periplul lor pe la DHL, și la mine, și iar înapoi, și cine mai știe
pe unde. Probabil vor fi direct rumeguș când vor reveni la vânzătoare, dar nu
mă mai interesează, pentru că nici pe ea n-a părut s-o impresioneze
posibilitatea asta.
Pinioanele scot scântei.
Sună curierul. La ușă un binecunoscut pachet. Mă uit la pereții de pe hol, și
mă întreb dacă să-i încerc un pic cu capul. Curierule, fratele meu alb,
pachetul ăsta NU trebuie să ajungă la mine, pentru că eu sunt expeditorul!
Uită-te, scrie pe etichetă! Curierul pufnește și bufnește, îmi arată
autocolantul portocaliu, rămas pe cutie de la expertizare. Reușesc să-i mai
spun că e acolo de dinainte de expediție, dar nu contează, și să facă bine să-l
trimită la adresa de pe etichetă, că de-aia am plătit! Curierul ia pachetul, eu
intru în locuință, cu tensiunea 20, probabil. Nu știu ce ar trebui să fac, să
scap cumva de boxele astea în viața asta! Era boxa cu pachetul mic, inițial,
care mai venise și înainte de expertiză încă o dată la mine la ușă.
Tocmai când nu mai știam ce urmează să se mai întâmple, din pinioane sare șpan.
Tracking-ul zice că pachetul va fi din nou livrat, tot la mine! Doresc din tot
sufletul să fiu acasă, să refuz iar primirea. Chestiuni de serviciu însă nu-mi
permit asta. Rămâne doar să sper că nu va trece pe la noi curierul înainte să
ajung eu acasă. Dar ți-ai găsit. Tocmai când parchez mașina, zăresc o dubă DHL
chiar la noi în față. Dau fuga, fix cât să-l prind pe curier care dădea să
plece. Îl întreb dacă a livrat un pachet pe numele meu, zice că da, l-a lăsat
la o vecină. Îl oblig să aștepte, sun la vecină, recuperez pachetul, i-l dau
curierului înapoi.
Curierul, un băiețandru blond, e agasat și are o poftă nebună să mă contrazică.
Îi arăt eticheta, el îmi arată autocolantul portocaliu. Îi zic că-l putem
foarte bine rupe de-acolo, că e de data trecută. El îmi interzice, că nu e
voie. Mă cert cu el în fața imobilului. La un moment dat pun mâna și rup, pur
și simplu, o mare parte din autocolantul portocaliu. La mișcarea asta curierul
devine isteric, înșfacă pachetul, amenință că ne vedem la tribunal, și
demarează cu duba în forță.
Nu mai sare șpan, dar din pinioane încă sar scântei. Conform tracking-ului pachetul e pe undeva, dar nu se știe pe unde. Și acolo, unde se duc pachetele
când se duc și nu ajung unde trebuie, stă aproape o săptămână. Sun la DHL,
reiese că trebuia să accept pachetul, și să-l retrimit. Nu e bine că am
refuzat. Tracking-ul zice că destinatarul (vânzătoarea?!) a refuzat primirea.
Dar nu destinatarul, ci EU am refuzat primirea! Nu știu când și dacă se va
termina vreodată această poveste. Mai nou, îmi doresc să revină pachetul la
mine acum! Pentru că dacă nu revine, să-l pot retrimite, eu nu-mi primesc banii
dați pe boxe din motive de retur incomplet!
Între timp, celălalt pachet și-a urmat drumul normal, dar credeți oare că a
fost fără griji? Mai nou, vânzătoarea plecase în concediu, și pachetul nu ar fi
avut de cine să fie preluat la predare. Nu ești acasă? Pachetul se duce la
depozit. Nu-l iei în 7 zile de-acolo? Revine la expeditor. Adică la mine!
De-acum mă gândeam că trebuie să mă pregătesc și de posibilitatea asta, și să
fac rost de niște vreascuri. Nu de alta, dar după toate cele întâmplate simțeam că un foc frumos, aici, în fața locuinței, în care să arunc pachetele
alea nedesfăcute, ar trebui să aducă niște plus-valoare serioasă nervilor mei
jucați în picioare de mai bine de-o lună. Poate nu chiar plus-valoarea plătită
inițial, dar pe-aproape.
Brusc, pinioanele se opresc. Nu știu încă dacă din proprie inițiativă, sau doar
pentru că s-au amestecat între ele. Primul pachet este livrat. Iar cel pierdut
este regăsit, și este în drum. În drum spre mine! Mă bucur nespus că ne vom
revedea! Vorba scripturii, ”era pierdut și a fost găsit!”
Final: am acceptat pachetul cu brațele deschise, la propriu și la figurat. Am
rupt toate autocolantele existente, sau le-am acoperit cu foaie albă pe cele
care nu mai puteau fi îndepărtate. Am dus pachetul iar la DHL și l-am expediat
din nou. Am reclamat la DHL și am primit banii înapoi pe expedierea care n-a
avut loc. Pachetul a ajuns la destinație și a fost livrat. Eu mi-am primit
banii integral peste câteva zile. N-am mai auzit nimic de la vânzătoare. Nu
știu și nu am curaj să sper că s-a terminat povestea. Sper doar să intervină
uitarea, cât mai grabnic.
Două lucruri:
- faptul că prietenul meu și-a dorit boxe, pe care le-am avut aici și am
ascultat la ele preț de 10 minute, m-a făcut să-mi schimb sistemul audio,
complet, vechi de mai bine de 20 ani. Dacă mă lăsa în banii mei, eram și acum
în banii mei, la propriu și la figurat. Dar așa, banii mei au luat calea
dealer-ilor de hi-fi.
- cine credeți că se uită după același tip de boxe care mi-au scos sufletul, cu gândul că, dacă le găsesc pe-aici prin zonă, nu e nevoie să mai fie expediate și în felul ăsta prietenul meu să aibă, totuși, boxele pe care și le-a dorit?
Atât s-a putut...
4 comentarii:
Mulțumim pt. porția de râs!
Mulțumim și noi pentru feedback! 🙂🙂
Din care se vede ca exista si prin minunata Germanie probleme. Sa aveti nervii tari! Eu as fi renuntat pe parcurs. Mi-a placut aia cu citybreakul mai scurt prin Hamburg.
Din ciclul eterna si fascinanta Romanie eu ma confrunt acum cu ANAF-ul, mai exact viza anuala a semnaturii electronice, daca mi-au trebuit doua adrese de email! Una la firma prin care trimit factura lunara la CJAS prin E-factura, cine dracu o mai fi hotarat ca trebuie si astea la CMI-uri neplatitoare de TVA, iar la ANAF figurez cu alta adresa de email, si nu se pupa in sistemele lor informatice.
Oh, da, se întâmplă și aici o mulțime de nefăcute, de stau uneori și mă-ntreb ce-o fi în capul unora.
Multă baftă să rezolvi cât mai curând cu ANAF-ul! Pe mine mă scot din minți încurcăturile de genul ăsta, toată buna dispoziție mi-o strică...
Trimiteți un comentariu