joi, 2 iunie 2011

Bayreuth - un oras unde-ti doresti sa revii...


... pentru a-l putea cunoaste. Si intelege. Are, intr-adevar, multe de povestit si de aratat...
Ramasesem datoare cu un al doilea post despre orasul Bayreuth, datorie de care n-am uitat, doar ca m-am luat cu altele si-am amanat un pic.

Orasul nu este mare, dar se poate spune ca e foarte cochet si are destul de multe obiective care merita sa fie vizitate. Pe langa muzeele Liszt si Wagner, despre care am scris in precedentul post pe tema, niciun turist nu ar trebui sa rateze teatrul Markgräfliches Opernhaus, aflat in central orasului. 
Este una dintre cele mai frumoase cladiri in stil baroc din Europa, cu interior construit in proportie de 95% din lemn (pe alocuri aurit), singurele obiecte din metal fiind candelabrele. 


 
Teatrul se poate vizita si, daca ajungeti pe aici, in afara de o eventuala bere cu yours truly, nu ratati ocazia de a-l vedea. Pe dinafara nu e ceva iesit din comun, dar interiorul e, pur si simplu, fascinant. Am fost la concert (poze mai jos) si in prima faza nici nu reuseam sa ma conectez la muzica…. Eram prea ocupata sa ma uit - cat mai discret :P - in jur. Asa-ceva n-am mai vazut nicaieri.

(ignorati si voi inventarul viu din poze, multumesc anticipat :D).






Primavara sau toamna, parcurile din Bayreuth sunt un spectacol in sine. Iarna, te simti ca-n “Craiasa Zapezii”. Iar vara, ai senzatia ca te inunda verdele si racoarea.






O cafea excelenta si niste prajituri care se topesc in gura se pot consuma pe terasa parcului Eremitage, unde exista doua castele si in incinta caruia se afla mai multe piscine.




"Cupola" verde e una din locatiile preferate pentru fotografii de nunta.




La anumite interval orare, are loc asa-numitul “joc al apei” (apa tasneste la diferite inaltimi, dureaza cateva minute si e foarte interesant de vazut).


Constructia este incrustata cu pietre semipretioase, iar statuetele sunt placate cu aur. 




Ei, ce parere aveti? V-am convins sa bem o bere impreuna aici, intr-o buna zi? :) Daca da, va promit ca mergem la o berarie privata, infiintata in 1834 (nicio greseala de scriere :D), unde veti simti cu adevarat ce inseamna traditia berii. 

2 comentarii:

citrice spunea...

Deci, eu nu pot sa cred. Adica toata dantelaria aia si toate statuetele si ce se mai vede pe acolo, sunt facute din lemn?
M-a lasat cu gura cascata. Trebuie sa ajung odada pe acolo, ca sa vad cu ochii mei.

Greta spunea...

@Citrice, da, chiar n-ar trebui sa ratezi asta :) Si mie-mi vine greu sa cred ca unele parti sunt din lemn, dar daca asa zise tanti aia care serveste de ghid, o cred.
Una peste alta, fiecare coltisor din locatia asta e uluitor.