duminică, 16 septembrie 2018

Concluzii după delegația din vest

Gata. Stagiul meu la recent înființată filială a companiei, localizată la doi pași de Dortmund, s-a încheiat. Am ajuns vineri seara înapoi la Bayreuth, am despachetat (lucru destul de rarissim la mine, de obicei sunt prea leneșă să desfac bagajele imediat după sosire, ci o fac de regulă a doua zi - dar acum nu mai voiam să văd genți și valize) și-am dormiiiit... profund, liniștit, somnul cel bun de *acasă*.

Nu prea știu cum să caracterizez perioada asta. A fost, cu siguranță, o experiență interesantă și o binevenită abatere de la rutină. N-am învățat nimic nou, dar pe de altă parte nici nu era asta ideea, ci taman invers, să învăț eu pe alții. Ceea ce, agățând temporar modestia în cui, pot spune că mi-a ieșit destul de bine, dat fiind intervalul scurt de timp pe care l-am avut la dispoziție.

Foarte obositor nu pot spune c-a fost, de ce să mint. Micul dejun la 7, ajuns la serviciu în jur de 8:30, muncit până pe la 17:15, revenit în camera ordonată, de regulă coborât pentru cină în restaurantul hotelului, unde ne adunam mai mulți colegi și disecam ce se întâmplase peste zi.
Se poate spune că stagiul a fost pentru noi toți și ca un fel de team building. Am convingerea că vom lucra cu totul altfel de-acum înainte, după ce ne-am stors creierii împreună să rezolvăm una sau alta.

Într-un weekend am călătorit de una singură la Dortmund și la Köln, după cum v-am povestit. A fost deopotrivă interesant și emoționant.

Oamenii de acolo mi-au plăcut, cel puțin cei de la sectorul de Sortare/ Ambalare, unde am avut eu treabă. La Primire marfă și Retur era cam dezastru, în schimb - acolo e stăpână pe tarla șefulicuța cea excesiv de inteligentă, care nu voia să lase niște aparate la încărcat peste noapte de teamă că explodează. Tipa se pricepe la oameni cam la fel cum mă pricep eu la preparat foie gras cu mere caramelizate. E excesiv de autoritară, din capul locului nu s-a implicat deloc în activitățile departamentului, preferând să stea numai în biroul ei, de unde se ițește doar pentru a urla isteric după nefericitul de team leader care-i este subordonat.
(O colegă de-a noastră a făcut o glumă într-o zi. Când madam a ieșit zbierând scurt și cu importanță: ”Karl!”, respectiva colegă a dat drumul pe telefon unui fișier audio dinainte selectat și s-a auzit scurt un plesnet de bici, de tipul celor din arena circului. Nu pot să vă descriu ce-a urmat, ne-adunam de pe jos de râs. Din fericire, cucoana îl prinsese pe Karl în gheare și nu ne-a dat nicio atenție).

Ce-am avut eu de făcut... a fost o muncă de rutină pe care-a trebuit s-o structurez cât mai pedagogic și mai simplu. N-am găsit a fi prea dificil. Se pare că mă pricep să-i învăț pe alții, aspect menționat inclusiv într-o evaluare scrisă pe care-am primit-o mai demult de la Musiu Șarl (și de care sunt foarte încântată, în treacăt fie zis).

N-am avut așteptări de la stagiul ăsta, așa că n-am nici decepții. Dar nici motive să-mi mai doresc așa ceva în viitorul apropiat nu pot spune că am.

Nu de alta, dar...

- hotelul nu e ”acasă” (hai că demult n-am mai dat așa  truisme, fiți îngăduitori). Ok, totul e ordonat, așezat la loc, aranjat - de alții. Dar e atât de impersonal, încât după vreo săptămână te-apucă amocul.
(Mbine, asta și poate ca urmare-a faptului că hotelul avea 3 stele. Curat, dar... prea simplu. Dac-aș fi stat la ”Imperial” în Viena, am bănuiala că nu m-ar fi apucat niciun amoc, ba dimpotrivă).

- având în vedere că urma să n-am de făcut nimic după serviciu, eram chitită să citesc asiduu și să scriu cu hărnicie pe blog. Haaaa, îmi ziceam, să vezi tu ce spor o să am. Mda, cum să nu. N-am citit nimic, iar în ceea ce privește scrisul, vedeți și voi... Nu știu de ce, nu m-am putut aduna deloc.

- nici într-o zi n-am putut bea cafea după placul inimii. Dimineața la micul dejun, apoi la serviciu una... și cam basta, că nu se găsea nicio cafenea în apropiere de hotel (iar cea pe care-o serveau ei avea gustul și consistența unei fierturi de perje). De câteva ori, după serviciu, am bătut drumul până la prima cafenea, dar îți pierea tot cheful.

- micul dejun a fost acceptabil (manjabil, vorba soțului Monicăi Lovinescu), dar nu au variat deloc. As in ”de-loc”. Să nu mai văd omletă, cârnăciori și musli în următoarele minim șase luni, că țip.

- o ședere de genul ăsta se poate dovedi relativ costisitoare. Nu prea ai unde să mănânci seara decât la felurite localuri sau în restaurantul hotelului, ceea ce, mna, după niște săptămâni devine cam scump, chiar dacă nu comanzi trufandale.

- eu nu sunt tocmai o persoană socială, v-am mai zis asta. Eh, acolo a trebuit să socializez, nu glumă. Hai la bere, hai să mâncăm, ce facem în seara asta. Sigur, aș fi putut să refuz, dar și-așa am o imagine de ciudată pentru că mai demult n-am avut de lucru și le-am zis că-mi place muzica clasică. N-am vrut să mai pun paie pe foc.

Având în vedere toate acestea, concluzionez că... a fost frumos, bine că s-a terminat 🙂 (dar în continuare sunt disponibilă pentru un sejur similar la ”Imperial” în Viena, mulțumesc anticipat).

Unknown spunea...

Asa ca este surprinzator ce totala senzatie de bine avem cind ne intoarcem in cuibul nostru de acasa?
Dar si deplasarile sunt bune uneori, fie si numai pentru schimbarea de decor,intreruperea rutinei de zi cu zi.
Zile frumoase de toamna iti doresc in orasul tau.
Irina

Carmen spunea...

Cred ca odata cu inaintarea in varsta, tindem sa devenim mai "casnici", in sensul ca apreciem mult mai mult propriul spatiu. Eu stiu sigur ca ma impac foarte bine cu deplasari, vacante si aventuri, care dureaza maxim 2 saptamani, dar deja dupa vreo 10 zile, imi iau campii, vreau acasa.
Bine ai revenit la casuta ta!

Anonim spunea...

am citit tot asa cu un zambet complice :)
anul trecut am avut 3 zile de delegatie, in Bucuresti. Deci acasa, m-am dus in delegatie acasa. Am vrut sa stau la mine in apart, raspunsul a venit clar de la sef "e ok, apreciem ca vrei sa fii cost-saving, dar te vrem la hotel ca sa socializezi". No, daca-i ordin. Cat chef sa fii avut, visam sa dooorm bine noaptea (acasa am 2 pui mici , cu 2 treziri pe noapte), sa citesc, sa ma duc sa cumpar zacusca de la mega si sa ma plimb singura in mall. Nimic din astea nu s-a intamplat. Cine cu toti colegii din toata lumea asta, ca eram vreo 50, socialize-socialize-socialize. De dormit bine nu am dormit ca eram prea obosita, perna prea mare, zgomot in hotel, de citit am citit in avion, macar asta mi-a iesit, difera locatia doar :))))
asa ca m-am intors cu draaag acasa!
Cris

Greta spunea...

Mare dreptate ai, Irina :) A fost o interesantă abatere de la cotidian, dar nu-mi pare deloc rău că a trecut :)
O toamnă aurie, blândă și generoasă îți urez :)

Cam așa a fost și la mine, în a treia săptămână deja nu mai aveam chef, voiam doar acasă :)

Greta spunea...

Oh, mă bucur că nu-s singura :D Adevăru-i că mergeam la socializare cu același entuziasm pe care l-aș fi avut dacă aș fi mers la arat :)))
PS: 50??? Păcatele mele. Noi ne adunam în gașcă de vreo 10-12 și tot mi se prea absolut epuizant. La 50 cred că aș fi cedat nervos :))