luni, 30 august 2021

Ce NU v-ar plăcea să faceți niciodată?

Dacă n-am scris ieri, e pentru că sunt complet absorbită de ”Downton Abbey”. Mesmerizată, nu așa oricum. ”Mănânc” un episod după altul, ”unul și gata” (vezi să nu) și nu mă pot opri. Înțeleg pe deplin numeroasele recenzii entuziaste. E un serial extraordinar - iar Maggie Smith e atât de magnifică (pleonasm asumat) în rol, cum n-a mai fost poate decât Olivia Colman în ”The Crown”. O fi un apanaj al serialelor britanice, n-am idee....
Doamne, îi ador expresivitatea și sarcasmul. Am stat să mă gândesc la un citat reprezentativ ca să vă pot exemplifica, însă nu m-am putut decide pentru niciunul. Sper să fiu în stare s-o fac atunci când voi scrie despre serial. Dar practic orice replică a ei este o savoare în sine.

Până una-alta, reflectam în metrou zilele astea și sunt curioasă de ceva. Care este, ca să zic așa, anti-talentul vostru? Ce nu v-ar plăcea să faceți, profesional vorbind, niciodată?

Încep eu, că așa-i cinstit.
1) Nu m-aș vedea niciodată lucrând în vânzări. Urăsc să fac asta, tot ce ține de negociere în general. Aș da chix nu din prima săptămână, ci din prima oră a primei zile.
Mai mult decât atât - nu reușesc să pricep cum de există oameni cărora le place și au succes în domeniu. Tot respectul meu pentru aceștia.

2) Nu-mi place să lucrez în Customer Service - iar job-ul actual presupune inclusiv așa ceva. O fac, n-am de ales, dar cu mare plăcere m-aș lipsi de partea asta dacă ar fi posibil. Vă dădeam exemplul cu Pandelică, și credeți-mă, el e soft. Dar am pe unii care ajunseseră inclusiv să mă amenințe, pentru că nu pricepeau niște chestiuni absolut banale (și specificate în contract). Am scris și am rescris de mai multe ori unele mail-uri, fiindcă nu puteam da ”send” la ce-mi ieșea din taste la prima mână, când eram turbată de nervi și de *cine_moașă-sa_se_crede_ăsta”.

La voi cum e?

4 comentarii:

Anonim spunea...

Scurt despre Downton Abbey. Nu știu cum de nu l-ai văzut până acum. Mai ales că au și tacări. �� Preferatele mele:
"I don’t dislike him, I just don’t like him. Which is quite different."
"I’m a woman, Mary. I can be as contrary as I choose."
"
Sir Richard: “I’m leaving in the morning Lady Grantham. I doubt we’ll meet again.”
Countess Violet: “Do you promise?”"
Petronela

Anonim spunea...

Bine ai venit in clubul fanilor de "Downton Abbey"! La ce sezon ai ajuns? Maggie Smith e geniala, insa Penelope Wilton ii da replica foarte bine.
Eu lucrez in administratie, deci e si mai palpitant decit lucrul cu clientii unei intreprinderi. E foarte variat si impreuna cu colegii ne distram copios de unele specimene. Intr-o zi, cind o sa scriem cartea la care cogitam de mult timp, o sa ti-o trimit si tie. Nu mi-ar place nici mie sa lucrez in vinzari, sa am norma de facut, sa fiu intr-un mediu concurential. N-as rezista intr-un mediu stresant, chirurg, pilot sau, oroare, controlor aerian. Nu cred ca as fi capabila sa ma descurc ca si chelnerita sau muncitoare in fabrica varianta Chaplin in "Modern times".
Jual

Greta spunea...

Nu l-am văzut pentru că n-a fost nicăieri disponibil - adică și pe Amazon Prime a apărut de curând, am impresia... Și da, o ador pe Countess Violet! N-ar avea niciun haz serialul fără ea, cum nici ”Dallas” nu ar fi avut fără J.R. :D

Greta spunea...

Bine v-am găsit, e frumos aici la voi! :) Sunt abia la sezonul al doilea, dar avansez, avansez. Probabil îl termin în weekend (sezonul, zic).
Ai dreptate, acum că te citesc îmi dau seama că nici eu nu aș putea fi controlor de trafic aerian, medic chirurg sau pilot. Nu le-am exemplificat în text pentru că meseriile astea presupun o pregătire de ani și ani, altfel spus - cine se-apucă de ele, cam știe în ce se bagă, pe când în vânzări poți nimeri și întâmplător...