duminică, 15 septembrie 2019

IT Helpdesk-ul francez mă bănuiește de halucinații


Da' mi-era un dor să parlamentez la telefon cu IT-ul, de nu vă povestesc. 

Vineri dimineață - pe la ora 9, mai precis - munceam eu cu aprindere, la întreprindere (știți de unde e rima, nu? Dacă n-ați văzut sceneta, v-o recomand solemn) și dintr-odată observ că dispăruse opțiunea ”Save” din meniu (nu lucram în Office, ci în aplicația ERP). Varianta CTRL+S nu e valabilă în sistemul respectiv, hait, ce te faci Gogule în această situație?

Păi cum ce te faci, suni la IT Helpdesk, care e localizat în Paris. Nu e prima dată când apelez la ei, dar în dățile anterioare fusese pentru chestii ceva mai puțin importante - așa că izbutisem să nu mă enervez. 

De data asta n-am mai izbutit. Ce-i drept, băieții sunt simpatici, au un accent irezistibil (vorbim în engleză, franceza mea fiind din păcate destul de furculision), dar în ceea ce privește eficiența... ziceți și voi:

EU: Bună ziua, sunt cutărică, de la filiala Hamburg, a dispărut opțiunea Save din ERP.
EL: Bună, Miss Greta, eu sunt François, ce înseamnă că a dispărut?
EU: Înseamnă că butonul ”Save” nu mai e și deci tot ceea ce lucrez nu se poate salva decât încercând să ies din aplicație - moment în care sistemul mă-ntreabă dacă vreau să salvez.
EL: Păi și-atunci care e problema, Miss? 
EU: (în gând, 1,2,3,5,6,7,8.9,10) Problema e că nu pot salva fără să-nchid aplicația, ceea ce poate cauza eroarea X sau Y (și detaliez).
EL: Ah, da, așa este. Ok, puteți să-mi dați acces la Team Viewer?
Îi dau, se uită pe acolo.
EL: Miss? Hello?
EU: Da?
EL: Miss, ăăăă..... unde e în mod normal butonul ”Save”?
EU: În submeniurile cutare, cutare și cutare, deasupra butonului de căutare.
EL (dă cu mouse-ul încolo și-ncoace).
EL: Ăăăă.... Miss? Sunteți sigură că ați avut butonul ”Save”?
EU: (tot în gând: excusez-moi, quoi de la f*ck?) Bineînțeles că sunt sigură, l-am folosit inclusiv azi, vreo oră.
(La naiba, ăsta crede c-am fumat ciuperci și văd nu doar dragonul din bucătărie, ci și opțiuni inexistente).

Concluzia a fost că mai sus-menționatul François a deschis un tichet și ”we will contact you, Miss”. 

Aham. 
(Ce-i drept, e taaaare bine să ți se mai adreseze cineva cu ”Miss” 😍). 

Pe la ora 16, am constatat cu năduf că aproape se încheie ziua de muncă și n-am mai auzit nimic de la IT. Colegii au râs, cică sunt scandalos de naivă, iar una din fete mi-a zis că și ea a avut fix aceeași problemă acum câteva luni: dispariția butonului ”Save” din aplicație.

Apoi s-a uitat la mine în chip cât se poate de sugestiv. 
- După trei săptămâni, m-au sunat să mă-ntrebe dacă mie chiar îmi trebuie opțiunea aia. 

Cortina. 

PS: colega și-a recăpătat opțiunea ”Save” între timp, deci i-a convins că-i trebuie, ceea ce trag nădejde să fac și eu peste 3 săptămâni, când probabil mă vor suna să mă-ntrebe același lucru 🙄

2 comentarii:

Anonim spunea...

Eheee, chiar astepti sa-ti raspunda vinerea un francez? Si parizian pe deasupra?! Sfinta naivitate! Pai astia pleaca toti in week-end incepind cu ora 12...
Jual

Greta spunea...

Ce-i drept, e drept: luni au rezolvat problema, spre stupefacția generală :))