duminică, 4 august 2019

Bremen, un oraș ca o poveste 🙂


Ne-am dus într-o excursie de weekend la Bremen fără să știm, practic, nimic despre acest orășel (în afara celebrului basm al Fraților Grimm, pe care-l citiserăm în copilărie, dar pe care nu și-l mai amintea niciunul dintre noi). 
Tot ce ne doream era o mică evadare din cotidian. Cu plăcută surprindere, am descoperit mult mai mult de atât. 

Este un oraș mic, însă cu un farmec aparte și foarte diferit de Hamburg - probabil ca urmare a faptului că a fost ocolit de bombardamente pe durata războiului, drept pentru care nu a necesitat să fie reconstruit și astfel și-a putut păstra autenticitatea. 




După cum era de așteptat, una din principalele atracții ale orașului o constituie statuia celor patru muzicanți 🙂, a căror poveste am recitit-o amândoi, seara la hotel. Ne-am amuzat de finalul, care - cu mintea celor aproape 40 de ani - ni s-a părut naiv și ușor abrupt. Dar pentru copii, pesemne e perfect așa. 


Pe muzicanți i-am găsit, în original, la Primărie 🙂...



... dar și în versiune vegetală: 


Sau într-o variațiune: 


Bremen mi-a amintit în mare măsură de Praga - atât în zona turistică (piața centrală), cât și în afara acesteia. Foarte multe clădiri de cărămidă roșie, vechi de sute de ani și având un inconfundabil aer medieval, desprins parcă din.... cărțile lui Alexandre Dumas, mie așa mi-a lăsat impresia, deși hanul unde trăgeau mușchetarii arăta cu siguranță altfel 🙂


Cel mai pitoresc loc ni s-a părut cartierul Schnoor, care este cel mai vechi din Bremen, datând din secolul al XV-lea. E plin de prăvălii micuțe și fermecătoare unde se pot găsi de la suveniruri la varietăți de săpunuri și de la cărți vechi la bijuterii prețioase, precum și cafenele; practic, reprezintă un obiectiv turistic în sine. 

Aici nu a avut rost să facem fotografii, dat fiind că era atât de aglomerat, încât nu s-ar fi putut surprinde farmecul locului. Vă arăt, însă, o imagine de pe Internet: 

Schnoor (sursă imagine: aici)

Tot aici am descoperit un magazin cu articole de Crăciun, deschis pe întreaga durată a anului; și asta mi-a amintit de Praga, pentru că numai acolo am mai văzut așa ceva. 

Și pe cine am găsit aici? Păi, pe dumnealui...


... și pe dumneaei...


(Nu știu dacă asta e doamna Moș Crăciun. Dacă da, ce să zic, sexy mama.... n-are gusturi rele bătrânul 😃). 

E adevărat că nu era un decor tocmai potrivit în atmosfera călduroasă de iulie, dar asta nu-i știrbea cu nimic din farmec: 


Am făcut și un tur cu trenulețul turistic, dar n-am înțeles decât în parte explicațiile ghidului - chiar pe scaunele din fața noastră stăteau două cotrofelnițe bătrâne care cotcodăceau într-una, fără pic de considerație pentru cei din jur. Ne-a plăcut ce-am văzut. Știați că berea Beck's e produsă în Bremen? Nici noi nu știuserăm. 

Ne-am plimbat pe îndelete pe Böttcherstrasse (Strada Dogarilor), una dintre cele mai cunoscute străduțe din Bremen. Cu o lungime de numai 100 de metri, este un loc fermecător, exponent de seamă al stilului expresionist și dacă ajungeți în zonă v-aș sfătui să n-o ratați. Absolut întâmplător, am descoperit aici și cea mai delicioasă cafea din lume - la cafeneaua Büchler. Sunt băutoare de cafea de la 18 ani, adică de mai bine de două decenii; n-am cunoscut în viața mea o cafea mai bună decât cea de aici. 

Am încheiat seara din Bremen cu un pahar de Hugo (eu) și unul de vin alb (jupânul), la o terasă din piața centrală. Numai câțiva metri mai încolo, trei tineri asiatici interpretau - la vioară, violă și violoncel - ”Bohemian Rhapsody”. 

Ne-am sorbit băuturile și am ascultat. Din astfel de momente se compune fericirea. Cu adevărat, Bremen s-a dovedit a fi o poveste. 

4 comentarii:

Adela Tarpan spunea...

Probabil cel mai faimos magazin cu decoratiuni de craciun este asta:
https://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4the_Wohlfahrt
Tot nemtesc.
Deci un motiv bun sa mergi in Rothenburg ob der Tauber, daca nu ai fost deja.

Ada spunea...

M-ai facut sa zambesc. Bremen, orasel... :)))
Da, partea turistica da impresia unui orasel, intins insa pe 60 km lungime de-a lungul Weser-ului, ascunde multe locuri cochete, in care nu prea ajung vizitatorii decat daca cunosc. Seara, cand ajungeam acasa, nu rareori aveam 150-200 de km condusi, doar mergand la serviciu si intalnindu-ma cu prietenii. 16 ani am trait la Bremen, facultatea am facut-o acolo, acolo e toata familia mea si o gramada de prieteni.
Martin Büchler mi-a fost coleg de munca, cel mai misogin si rasist din cati colegi am avut vreodata. Sporturile lui preferate au fost manipularea si bullying-ul. Cafeneaua a deschis-o dupa ce a mostenit o cârca de bani de la matusile fara copii.
Sunt multe locuri frumoase de vazut la Bremen, natura e superba. Cartierul Lesum, de exemplu, micut si cochet, acolo am locuit, acolo au ai mei casa cu gradina mare intr-un coltisor linistit. Knoops Park, un parc superb pe malul Lesum-ului, in Sankt Magnus, a fost locul meu preferat pentru plimbari si cules leurda, la fel si Moorlose Kirche. Kunstmuseum cu cafeneaua lui superba, cartierul Steintor cu toate teatrele si cinematografele de arta, cafenelele si pietele, Shakespeare Company in Neustadt. Cultural, Bremen-ul e imbatabil, cu toate expozitiile, festivalurile de muzica clasica si Sommer in Lesmona. Cate concerte am trait in dom sau la Glocke! Ceea ce intr-adevar imi lipseste, mai putin insa clima, pe care nu am suportat-o deloc bine. Pot insa oricand sa petrec timp acolo si sa ma bucur de partile frumoase ale orasului care m-a gazduit 16 ani.
Acum sunteti aproape si puteti oricand sa dati o fuga. :)

Greta spunea...

Oh, Rothenburg... am fost o singură dată, dar vara - și numai în trecere. Adică am trăit 12 ani în Bavaria și nu am ajuns acolo, ca să vezi ”vrednicie”. De auzit, auzisem demult că e o locație fabuloasă în perioada Crăciunului, însă până acum n-a fost să fie. Poate de-acum încolo...

Greta spunea...

Ada, am citit și recitit cu aviditate ce mi-ai scris :) Eheei, se vede cine-a trăit acolo... scuze pentru ”orășel”, dar ca om venit doar în vizită, cam asta e percepția :)
Îți mulțumesc pentru ceea ce mi-ai împărtășit, e deosebit de interesant și vom ține cont. Pentru că de întors acolo, cu siguranță ne vom întoarce :)