duminică, 21 iunie 2020

Greta și cei tocmai 40


... de ani. Și vreo 10 ore, că din ce-am înțeles pe la 3 noaptea m-am urnit în lume 🍄

Ziua a început cu un telefon matinal de peste ocean, care m-a trezit dintr-un vis foarte ciudat și chiar ușor creepy (l-am uitat în mare parte și aproape imediat, ceea ce dovedește că, iată, deja a-nceput să mă-nghiontească înțelepciunea vârstei 🙄). A continuat cu evident-cafea, alte telefoane, un cadou care merge drept la suflet, iar acum ascult piesa de mai jos și reflectez la cele 4 decenii care s-au împlinit de când sunt inclusă în recensământ.

        
Fiind și o ”cifră rotundă” (hai că nu puteam să evit clișeul ăsta, fiți îngăduitori), am luat-o nițel down the memory lane. Unde eram și ce făceam...

La 10 ani
Fapt nu tocmai surprinzător, am puține amintiri de pe 21 iunie 1990. Rețin că mi-au făcut o mică petrecere în curte la bunici, la care am invitat niște colegi de la școală. Am mâncat tort și ne-am jucat (inclusiv jocul cu metroul, când toată lumea cântă ”Le métro, le métro, le métro qui passe (...) voilà métro passer” și dansează. Voi îl știți, l-ați jucat?). Pe vremea mea 😀, în Piatra Neamț era absolut mainstream jocul ăsta, când era vreme frumoasă și ieșeau copiii la joacă răsuna metroul pe toate aleile. 
Și-mi mai aduc aminte de privirea bunicului. Stătea la masă în curte și se uita la noi cum ne jucam și în privirea lui se strânsese toată iubirea lumii 🙂

La 20 de ani 
Nici de-atunci nu păstrez multe amintiri. Nu eram fericită, asta știu sigur. Eram singură și însingurată (în mintea mea, astea sunt două concepte complet diferite). Și-mi aduc aminte și cum eram îmbrăcată, aspect oarecum curios. Dar cam aici se opresc amintirile din ziua aia. Nici pomeneală de exuberanța tinereții, iar cât despre optimism - am dubii că știam cum se scrie. 

La 30 de ani  
Spre deosebire de celelalte două ”jubilee”, de ăsta-mi aduc aminte foarte bine. Mult mai bine decât aș vrea, de fapt. Mi-aș dori să-l uit cu totul. Cel de-al treilea deceniu m-a găsit apăsată pe suflet, nefericită și descurajată. 

Iar acum... 🙂
La 40 de ani, mi-e bine. Foarte bine. Sunt incredibil de recunoscătoare pentru tot ceea ce am și Îi mulțumesc Lui Dumnezeu pentru tot ce ne-a dăruit. Sper să merităm și sper să ne bucurăm încă mulți, mulți ani împreună de ceea ce am primit 🙂

Planuri deosebite pentru azi nu avem, dar vom ieși în oraș, iar diseară bem ”Lacrima lui Ovidiu”, un vin pe care-mi doream demult să-l încerc și pe care l-am comandat la magazinul românesc despre care v-am povestit de curând. 
Și am și ciocolată luată la suta de grame de la confiserie. Mmm. Calorii-calorii, dar măcar bune să fie (ați remarcat încă o dată eclatanta mea înțelepciune, sper, da? 🙃)

22 de comentarii:

Adela Tarpan spunea...

La multi ani, Greta. Si sa fie tot mai bine cu fiecare an care trece.

simonatoroscai spunea...

La mulți ani și la cât mai multe zile de bine !
Sper sa te citim încă muuuulte decenii de aci inainte.

Ali spunea...

La mulți ani fericiți și sănătoși, Greta!

Anonim spunea...

Multi, multi ani cu bucurii, sanatate si impliniri!
Irina

Anonim spunea...

La mulți ani și la multe pagini despre peripeții si bucurii Livia din Stuttgart

Ioana spunea...

Laaa mulți aaani, sănătate multă ! Va urez sa va iubiți tot mai mult pe măsură ce trec anii si spor la vinuț... winkwink :))

Maya spunea...

La multi ani!

Alina Zirnovan spunea...

La multi ani, Greta!

Anonim spunea...

Esti nascuta in ziua cea mai lunga a anului! Ce frumos! La Multi Ani si urmatoarea cifra rotunda sa te gaseasca in aceeasi dispozitie de spirit!
Jual

Unknown spunea...

La mulți ani, Greta! Frumoși și buni.
Petronela

Anonim spunea...

La multi ani, Greta!
Lasa in urma greutatile, ai toate motivele sa simti fericirea si doar asta conteaza. O viata frumoasa si senina iti doresc, o meriti din plin ca esti o persoana minunata!

Mirela, Cluj Napoca

Bristena spunea...

La Multi Ani! Sanatate multa.

Anonim spunea...

La multi ani Greta! Mult noroc, sanatate si fericire! Ce coincidenta...ne serbam in aceeasi zi ;-)
Laura

Greta spunea...

Dragilor, cu adevărat m-ați copleșit și greu îmi pot găsi cuvintele pentru a vă mulțumi pentru gândurile și urările voastre. Sunt norocoasă cu asemenea cititoare și vă sunt foarte recunoscătoare că-mi sunteți și că reveniți aici.
Vă îmbrățișez cu tot dragul, pe fiecare în parte. Fiecare mesaj e pentru mine ca un strop de apă vie din basmele pe care le citeam în copilărie. Mulțumesc, mulțumesc... :)
Și, Laura, la mulți ani!!! :) Fie ca visele să ți se împlinească și viața să fie bună cu tine. Frumoasă zi ne-am ales pentru a apărea pe lume... :)

ariii spunea...

La multi ani sanatosi si fericiti Greta!
Nu am mai baut de mult timp Lacrima lui Ovidiu. Dar stiu ca imi placea. Sper ca si tie ti-a placut.
Salutari din pampasul bavarez :)

Ioana spunea...

Asa cu nitica modestie... Carevasăzică putini, da buni ��. Ca în viata pana la urma, prietenii adevărați is doar câțiva.

Anonim spunea...

Multumesc mult, Greta!
Daca tot suntem la capitolul " coincidente", inca una foarte amuzanta...
Si eu am fost indragostita de Pierce Brosnan :-) si aveam aceeasi parere ca este un sot si un tata extraordinar. De fapt, chiar asa este, daca ne uitam un pic la parcursul vietii lui.
Big hug,
Laura

Greta spunea...

Foarte adevărat :) Am mulți amici și patru prietene bune, și cred că e perfect așa :)
”Puțini” zici, mmm? Sună bine de tot. Săru'mâna! :D

Greta spunea...

Ok, Laura, we have a deal: aceea dintre noi care reușește să-l întâlnească pe Pierce, ia un autograf și pentru cealaltă :D
Big hug back!

Greta spunea...

Da, Ariii, chiar mi-a plăcut, să știi! E cumva ”uleios”, mai dens decât te-ai aștepta de la un vin, dar ce aromă are... și ce insinuant e, dintr-un sfert de pahar mi se și urcase nițel la cap :)))

Anonim spunea...

La multi ani sanatosi si fericiti! te imbratisez!
Cris

Greta spunea...

Îți mulțumesc pentru că-mi ești aproape de atâta vreme, Cris :) Te îmbrățișez cu tot dragul :)