miercuri, 24 aprilie 2019

Leapșa de cinci ani


Nu știu dacă vă era și vouă dor de lepșe, dar mie una, da - și răsfoindu-mi bookmark-urile, unde știam sigur că am salvate câteva, am dat peste una de la Petronela Rotar

Citit, plăcut - și acum, făcut. 

1) Dacă ai afla azi că mai ai de trăit exact 5 ani, ce ai face începând de mâine?
Aș renunța la dietă.
Aș încerca să merg la cât mai multe concerte dirijate de Zubin (inclusiv în afara țării, pentru că n-ar mai avea niciun rost să economisesc).
Aș vizita din nou Viena și New York. 
Aș mai citi niște cărți, pe care mi-ar părea să le las neparcurse. 
I-aș scrie jupânului câte o scrisoare pentru fiecare dintre următoarele 50 de Crăciunuri de după plecarea mea. 

2) Dacă ai câștiga un milion de euro neimpozabil, ai continua să faci ce faci acum?
Nu cred, dar nici n-aș sta degeaba. Cel mai probabil mi-aș căuta ceva cu jumătate de normă, sau m-aș reșcolariza într-un alt domeniu (turism internațional, sau ceva de genul ăsta).

3) Peste 15 ani, ce ai vrea să scrie pe prima pagină despre tine, în cel mai important ziar din țară?
”Cunoscuta scriitoare de romane polițiste a fost văzută în public la cel mai recent concert dirijat de Zubin Mehta....”. 
(o utopie, știu prea bine. Nici eu n-o să devin scriitoare, nici Zubin n-o să mai dirijeze la 98 de ani. Dar e frumos să visezi, totuși). 

4) Ce vrei să spună prietenii tăi despre tine la ceremonia ta funerară?
”O să-i ducem dorul. Hai să bem o cafea bună, cum îi plăcea ei. Eventual pe malul mării”. 

5) Dar pe piatra ta funerară ce vrei să scrie despre tine?
Numele și atât. Nu-mi plac deloc chestiile alea cu ”în veci neuitată”, ”regrete eterne”, blabla. Dacă ai venit la mormântul meu, se numește că păstrezi în suflet ceva pentru mine. Ceva ce n-are nevoie să fie scris pe nicio piatră. 

6) Când erai mic ce le răspundeai celor mari la întrebarea: Tu ce vrei să te faci când vei fi mare?
Scriitoare. N-a fost să fie. Eh, nu e ca și cum ar fi singura chestie pe care mi-am dorit-o și nu mi-a ieșit. Mi-au ieșit altele, în schimb. ”Fă Rai din ce ai”, știți vorba.

7) Dacă ai putea acum să te proiectezi în viitor, în ultima zi a vieții tale și să îți iei un interviu, care sunt alea 3 întrebări pe care ți le-ai adresa?

Ai jucat cel mai bun joc posibil, având în vedere cărțile (de joc) pe care le-ai avut?
Ai simțit vreodată lipsa unui copil? 
Dacă ai lua viața de la capăt, ce-ai face altfel? 

Ca de obicei, leapșa vă stă la dispoziție, integrală sau în parte. Nu e lungă și, cel puțin pentru mine, s-a dovedit a fi un neașteptat prilej de introspecție.

Niciun comentariu: