marți, 16 aprilie 2019

Una scurtă despre munca la teutoni


Mno. Nu e ca și cum tocmai aș fi descoperit apa caldă, gaura din covrig, miezul din Fanta și mersul pe jos. Știu prea bine cum lucrează nemții, după atâția ani ar fi culmea să nu știu. Dar asta nu înseamnă că nu mă mai surprinde câteodată, amintindu-mi că așa sunt ei și niciodată n-o să se schimbe.

Vine ieri un tehnician să verifice una dintre cele trei multifuncționale Canon pe care le folosim exclusiv pentru a printa flyere. Inculpata era în mod evident recalcitrantă, adică de câteva zile refuza să mai printeze, deși era conectată fain-frumos la rețea și  avea tot ce-i trebuie (hârtie, toner). Așa c-am pârât-o și-a venit meșterul s-o verifice.
Numai că până să apară dumnealui (confirmat pentru marțea trecută, s-a înființat ieri; nici asta nu mă mai miră demult, de când am aflat care sunt cele patru viteze ale teutonilor - încet, încetișor, pe loc și deloc), s-a mai defectat una. Naiba știe ce avea, nu afișa nicio eroare, pur și simplu nu mai printa. No bine, îmi zic, dacă tot vine ăsta, o să se ocupe și de ea și basta.

Apare în fine expertul, îi arăt scula care se stricase prima, îl las să meșterească acolo și-mi văd de-ale mele. După vreo douăzeci de minute se înfiripă la biroul meu, că-i trebuie manualul. I-l dau, aprofundează, telefonează ”la centru”, butonează cu importanță și aplomb.

- Aștept să mă sune colegii după ce verifică în sistem, îmi aduce apoi la cunoștință.
(Geez, mă înnebunesc după asta cu ”verificatul în sistem”, vă zic).
- În regulă, ați putea între timp s-o verificați și pe cealaltă? Pare a avea aceeași problemă.
Mă contemplă cu un aer placid.
- Nu, răspunde sec.
Eu, în gând: ruwebcjhebcndwkcksw.
- Păi m-am gândit că, din moment ce tot trebuie să așteptați...
- Nu am tichet decât pentru prima, deci numai de aia mă ocup.

'ți-ar tichetul de cap să-ți fie. Da, bine, înțeleg, nu făcusem sesizare decât pentru una dintre multifuncționale. Dar era foarte posibil ca și a doua (care s-a stricat până când ai binevoit tu s-apari) să aibă fix aceeași problemă. Iar el stătea degeaba între timp. Și din moment ce tot verifică ăia ”în sistem”, nu le pot verifica p-amândouă? Trebuie doar să le dictezi seria. Decât, vorba ceea.

- Nu.

A rezolvat-o pe prima, care printează voioasă. Pentru a doua mi-a recomandat să ”deschid un nou tichet”. Și-o să vină s-o repare și p-asta, săptămâna viitoare sau cândva. ”Probabil e aceeași eroare, din server”, m-a asigurat el înainte să plece.

Hai nu serios 🙄

2 comentarii:

Adela Tarpan spunea...

Greta din punctul de vedere al celui ce are nevoie de o solutie rapida, ai mare dreptate. Insa din punctul de vedere al unuia care nu stie sa spuna nu, iti garantez (si stii si tu foarte bine pt ca si tu faci parte din aceeasi categorie) ca ajungi sa muncesti pana iti sar capacele ca sa incerci sa faci de toate si sa multumesti pe toata lumea de ajungi cu nervi la pamant si oboseala cat casa. Ca rezultatul, de cele mai multe ori, sa nu fie multumire ci tot mai multa munca. Pentru ca daca nu zici nu inseamna ca poti duce.
Pana la urma sistemul cu ticheturi pe fiecare problema de rezolvat il protejeaza pe muncitor. Iar eu il apreciez foarte mult. Pe sistem zic. Chiar daca nu sunt in stare sa il urmez.
Si eu carcotesc cand vad oameni care fac doar minimul necesar. Insa stiu bine si reversul medaliei. Si stu cul inevitabil vor aparea si profitorii. Deci mai bine sa fii acoperit de reguli care te protejeaza si sa nu faci exceptii ca sigur exceptia va fi imediat luata ca o invitatie la mai mult si mai des.

Greta spunea...

Știu și-ți dau dreptate. Personal, habar n-am cât mi-a ajutat faptul că am muncit mult, mult peste ce-mi cerea fișa postului. E drept că unii m-au apreciat, dar mai mulți m-au luat de fraieră și s-au folosit de mine. În frunte cu șefa directă.
Acum, da, e drept că omul ăla era acoperit de reguli, para-reguli și tichete. Dar nu era ca și cum l-aș fi rugat să stea suplimentar doar ca să repare ceva ce nu avea în plan. Era vorba că stătea degeaba între timp. Însă, cum ziceam, îți dau dreptate - dreptul lui, nimic de zis.