duminică, 29 martie 2020

Salată de weekend (XXXVI)


Păcatele mele cele mari și grele, de când n-am mai făcut o salată... de anul trecut din noiembrie, dacă vreți să știți (da' nu cred că vreți). Și cum în izolare mănâncă omu' numa' prostii, iaca uitasem complet de asta.

Nu c-aș avea cine știe ce ingrediente fabuloase, la drept vorbind. Vă interesează că aseară am înfăptuit clătite? No, vedeți. Mă gândeam eu că nu. 

În fine, asta avem, asta mâncăm. Luați d-aici. 

1) Raportez un eșec major în ceea ce privește demersul de a-l introduce pe onorabilul în universul lui Harry Potter. Așa un Muggle, dom'le, ț-ț-ț. În primul rând a refuzat să citească, spunând că n-are răbdare. Dar hai să ne uităm la primul film, zice. Oooo, cu deosebită plăcere. În format 4K Ultra HD, de puteai număra și firele din barba lu' Dumbledore dacă ți-ai fi pus mintea. Nu mai zic de calitatea sound-ului, o încântare pur și simplu. 
Hmm. Încântare pentru mine, că pentru el în niciun caz. După jumătate de oră a abandonat. Că nu-i pentru el, că ”refuză lumea asta”, că e pentru copii de cel mult zece ani. Pffff. Am încercat să-i spun că primele 3 filme sunt oarecum mai... copilărești, dar deloc lipsite de farmec și oricum, dacă nu citești povestea nu ai nici pe departe aceeași plăcere de-a vedea filmele, de-a asocia cu un chip toate personajele despre care ai citit și de-a vedea cum a fost transpus universul din carte în imagini. 
Evident, am vorbit la pereți. 
- N-ai să primești scrisoarea de la Hogwarts, i-am adus la cunoștință, îmbufnată.
N-a părut tocmai afectat 🙄
Am terminat filmul singură, cu un zâmbet agățat permanent pe mutră. Pentru că eu, după cum știți, mi-am primit anul trecut scrisoarea. 


2) Vineri ne-am conferențiat pe Skype toți cei de la serviciu, în ceea ce-ar fi trebuit să fie ”weekly meeting”. În mod normal, la ședințele astea discutăm problemele specifice, ni se aduc la cunoștință diferite schimbări, discutăm despre ”update-uri și implementări”, ce mai - debordăm de importanță. 
Eh, vineri a fost altfel, de-aia ziceam că ”ar fi trebuit să fie”. Mai precis, primele cinci minute ne-am chestionat dacă suntem bine (și eram cu toții. De creveți nu s-a interesat nimeni, lucru deloc frumos de altfel). 
Următoarele 15 minute ni le-am petrecut dezbătând cu aprindere spinoasa chestiune a făinii. ”Aveți făină?” ”Nu se găsește făină”. ”Eu mai am o pungă”. ”Eu am căutat în 3 supermarketuri, dar nu am găsit” (o fugi făina de tine, mi-am zis eu). ”Ce faceți dacă nu mai găsiți făină?”.
Neajungând la nicio concluzie, ne-am petrecut următoarele 5 minute discutând (vorbă să fie) despre chestiuni de serviciu. Am încheiat repede, că nimeni nu avea chef de asemenea trivialități 🙄
În continuare nu știu cum devine cazul cu făina (între timp nu mai am nici eu, după clătitele de ieri).

3) Izolarea continuă, dar nu ne plictisim. Ba avem și invitați permanenți, mulțumită colecției mele de suflet.


Nu serios, cum s-ar putea pune problema de plictiseală în asemenea condiții? 🙂 

Așa. Voi ce mai citiți? Apropo, aici a nins de dimineață, ceea ce mi se pare foarte potrivit în situația actuală.

Vă îmbrățișez pe toți, virtual se acceptă și nici măcar nu trebuie să-mi pun mască pentru asta. Dacă tot trebuie să trecem cu toții prin așa ceva, cred că suntem norocoși că se întâmplă într-o epocă în care avem acces la tehnologie, în care putem să-i vedem pe cei dragi oricând și să vorbim cu ei, putem să ne informăm la zi (reversul fiind pericolul de dezinformare, dar asta ține de discernământul fiecăruia), avem mii de cărți și filme, avem muzică și ne putem îmbărbăta de la distanță.
Să învățăm să apreciem ceea ce avem și să ne uităm mai bine în jur. Chiar dacă e un clișeu, fericirea se află cel mai adesea mai aproape decât am fi crezut.

Aveți grijă de voi și de sufletul vostru. Când asta va fi trecut, veți avea nevoie de el.
Fiți bine. 

8 comentarii:

Unknown spunea...

Nu se pune problema de plictiseala. Citeva activitati de week-end:
- Niciodata ca acum nu am povestit, impreuna cu sotul meu, atitea amintiri din copilarie. Ba am intrat si pe Google Earth sa revedem stradute din orasul bunicilor, pe care ne jucam in vacante.
-Citim carti de tot felul, care asteptau in biblioteca.
-Ne plimbam prin parcuri la distanta reglementara si vedem cum unii fac 'tai-chi', altii genuflexiuni, push-ups, altii alearga pe loc.
-Cu toate lipsa de indeminare, mi-am luat inima in dinti si am croit un material ieftin pe care il insaiel acum si imi fac curaj sa il cos la masina ce mi-a ramas de la Mama.
- Ma uit la pianul la care exersa baiatul meu cind era scolar. Acum baiatul e "out of the house" dar pianul a ramas.Am vazut ca exista o aplicatie "SimplyPiano", ma gindesc sa o descarc sa incerc si eu sa invat. Asa ca acum se pune problema numai de perseverenta.
Iti doresc buna dispozitie si numai bine.
Irina

Anonim spunea...

Citesc un roman de Philipp Kerr din seria Bernie Gunther - "Bleu de Prusse". In rest, lenevesc cu spor. Ah, da, si bucataresc :-))
Jual

Anonim spunea...

E greu inchis in casa, cand esti f activ. mai ales pt ai mei copii.
Sa raportez: avem de munca de nu imi vad capul, ziua incerc sa fac doar ce e urgent, restul fac fie cand se uita cei mici la un desen sau seara dupa ce dorm. In restul zilei, livrez 121342423523 de rontaieli, fructe si ciocolata (raportez ca avem stock :))) ), mediez certuri (nu la munca), ci intre ai mei mici, trag de ei la remote learning (fii-mea si-ar face lectiile doar la phonics si araba), fii-miu e prea mic inca si o ignora total pe educatoare cu filmuletele ei cu tot. Noroc de copii f interesati de spalatul balconului, nu a fost nicidoata atat de curat, si de sters praful prin casa, ar da cu carpa minute bune :)))
deci ce spuneai de citit? :D ne mai uitam seara la un film pe sfert sau un episod din ceva.
Cris

Ioana spunea...

Pff si aici a venit un frig neniculeee și un alizeu din ala de iti trece prin oase nu alta...
Sâmbăta am ieșit la o plimbare prin sat.
A fost amuzant ca parca era concurs de tuns iarba/făcut grătar. Mai toti erau prin curți făcându-și de treaba. Lucru care în mod normal nu stiu cand se intampla, fiindcă de aproape un an de când locuim aici, nu am văzut oameni în curți.
Ba chiar o tanti ieșise cu copilul la plimbare, amândoi pe trotinete. Ma întrebam oare de ce a fost nevoie de o boala ca să facă lucrul asta...
Ne-am întors relativ repede, fiindcă satul e foarte mic și oricum câinii de prin curțile sătenilor o luau razna când treceam, fiindcă deh, cam asta se intampla cand vad pietoni o data pe an... Ne-am apucat și noi de am tuns burenile de prin curte, sa nu rămânem mai prejos și fiindcă asta ne-a luat câteva ore, n-am mai făcut și grătarul care era în program de câteva zile.
Am zis sa îl lasam pe Duminica, insa ciuciu, ca a inceput uraganul.
Azi era programat sa mai plantez niște flori, la fel, ciuciu... De senin e senin, foarte fain cerul, soarele străluce, da cred ca sunt maxim 10 grade. Mno, barem aștept și o ploaie ca încă n-am furtun și nu e chiar plăcut sa ud gradina cu sticla de doi litri..

Greta spunea...

Ce frumoase activități, Irina...! :) Parcă mă umplu de energie numai citind postarea ta. Cred că ceea ce ai scris ar trebui să fie un exemplu pentru lumea care se plânge de plictiseală și că ”nu mai suportă”...

Greta spunea...

Spor la citit! :) Ești bine, sper, da?

Greta spunea...

Ia partea bună a lucrurilor, Cris: ai curățenie bec în casă, mulțumită piticilor tăi! :D
Acum am realizat că eu nu am ciocolată. Nu. Am. Ciocolată.
Abia asta e o problemă spinoasă :))))

Greta spunea...

Aici vremea a fost indecisă toată săptămâna - ba ninsoare, ba soare, ba lapoviță, ba ploaie - dar acum se stabilizează și devine frumos afară.
No, poate ieșim și noi mai des în balcon de-acuma și la plimbare în jurul blocului. Că izolarea nu cred să ia sfârșit prea curând...
Adevăru-i că nu mi-am dorit niciodată grădină în mod deosebit - balconul era visul meu și mă bucur enorm că mi l-am putut împlini, în sfârșit - dar acum mi-aș dori. E atât de importantă în vremurile astea...