miercuri, 26 februarie 2020

Coronavirusul pune în evidență urâțenia oamenilor


Zilele astea am tot urmărit și eu, în presă și în Social Media deopotrivă, ceea ce-a devenit cu siguranță subiectul momentului în cea mai mare parte a lumii, probabil. Încerc să-mi mențin o poziție neutră - nu mi-e indiferent, dar nici nu intru în panică, nu mă las terorizată, dar nici nu iau situația în râs. Mi-e frică nu pentru mine, ci pentru cei dragi. Evit pe cât posibil spațiile aglomerate, mă spăl pe mâini mai des ca înainte, sper să ne ocolească și în rest aștept și eu, ca mai toată lumea, să treacă.

Nu pot să nu remarc însă, apropo de titlu, cât de multă răutate și ce mizerie sufletească zace în mulți - poate prea mulți - dintre conaționali. Și mă refer aici la români, nemții fiindu-mi de asemenea compatrioți (prin adopție), dar nu despre ei e vorba acum. Ci despre ai noștri ca brazii, care au niște reacții cel puțin jenante. Mi-ar fi mie rușine de rușinea lor, dacă ar ști ce înseamnă asta și cum se scrie. 

- Îi disprețuiesc și jignesc pe oamenii care s-au aprovizionat cu de-ale gurii. Asta e, așa s-au gândit acei oameni să procedeze, nu știm ce i-a determinat să facă asta, cu ce fel de lipsuri s-or fi confruntat de-a lungul vieții, de ce se simt mai în siguranță cumpărând 3 pungi de făină, 4 sticle de ulei și 2 pungi de zahăr de persoană. Nu știm, practic, nimic despre ei. Și nu există niciun motiv să-i batjocorim. Absolut niciunul.
De ce să râdem de ei, îndemnându-i - citez - ”să-și facă provizii de hârtie igienică, dacă tot se... pe ei de frică”? De ce să-i jignim? Am văzut-o pe una care din ”proști” nu-i scotea, plesnind de aroganță pe mândra-i pagină de Facebook. ”Proștilor, prostia voastră, panică stupidă” și alte asemenea. Ea e numai un exemplu (care m-a enervat suficient de tare încât să simt nevoia să scriu despre asta), dar am văzut mulți ca ea. Și nu reușesc să înțeleg. De ce jigniri? De ce batjocură? Cine te crezi tu, care faci mișto de oamenii ăia? Ți-au luat ultima pungă de făină de sub nas? Riști să flămânzești din cauza lor?
Îndoi-m-aș.

- Culmea e că exact aceștia, care se amuză de ignoranța altora, se pozează mândri purtând măști și lăudându-se că ei se protejează. Apropo de ignoranță, se pare că nu sunt în stare să vadă proverbiala bârnă din ochii lor. Măștile nu-i protejează pe ei, ci pe aceia din jurul lor. Dar ei habar nu au de asta și deh, prostul până nu-i fudul... mno 🙄

- Și cum să fi lipsit Șora din borșul ăsta? Practic, omul ăla are o părere despre orice. Cred c-ar fi în stare să-și dea cu părerea și despre împerecherea porcușorilor de Guineea. Mi-a apărut în Feed o postare în care onorabilul suspina că vai, rafturile de la Cărturești sunt pline și nimeni nu e interesat de ele... 
Facepalm! Ce asociere e asta? Cum poți să faci asemenea comparație? Adică mă rog, nu e vorba că nu poți... dacă nu știi ce să mai faci ca să te dai interesant sau dacă ai un creier de meduză, iaca poți 🤭 Și evident, comentariile pe care le are sunt pe măsură: lumea suspină că-i cultă și vai nouă, cititul nu mai prezintă interes... 
Serios de nu mi se face silă când văd așa ceva. I-a găsit pe toți hrana minții și-a spiritului, ca să vezi. Foarte impresionant. Not.

Urâte reacții, urâți oameni. Sunt aceiași care altminteri pledează foarte intens pentru empatie și dragostea de semeni. Oh, da. Desigur. 

Sănătate să avem cu toții! Că minte și omenie, cum se vede... unii mai pe loc, alții mai deloc...

2 comentarii:

Anonim spunea...

intru totul de accord cu tine!
Uite si eu m-am aprovizionat, de vreo 2-3 sapt, de la faina (fac painea in casa), la apa, lapte uht si altele, care ma fac sa ma duc mai rar la supermarket sau sa fac fata unei carantine cateva sapt. Mi se pare de bun simt, si uite azi s-au inchis gradinitele aici, in curand e posibil si scolile. La munca: s-au anulat calatoriile si ne spun sa ne pregatim in caz de carantina.
Asta cu cartile am vazut la mai multi - cred ca li se pare un semn de superioritate, nu am idee.
La mine la munca se exagereaza cu glumele, numai despre asta se glumeste, e f enervant...
Cris

Greta spunea...

Cam așa și la mine. Se glumește pe subiect, se face mișto... și cumva nu știu, cu toate că nu intru în panică, nici nu mă amuză foarte mult.
Aici încă nu au anulat călătoriile de serviciu, dar cumva m-aș simți mai bine dacă ar face-o. Am senzația că sub masca lui ”nu ne panicăm” de fapt nu prea se ia în serios situația.