sâmbătă, 14 august 2010

Parcursul inedit al unei masini de spalat

V-ati putea intreba: ce-o fi atat de inedit in ceea ce priveste o masina de spalat? Te informezi, o alegi, o platesti, iti este livrata la domiciliu si cu asta basta, sanatate si spor in ramura. Simplu si limpede, nu? Ei bine, nu intotdeauna…. Si-n tot cazul, nu cand comanzi la Quelle.

Dupa ce ne-am stabilit in casa noua in Germania, printre primele obiecte pe care le-am cumparat s-a regasit si masina de spalat. Am comandat-o la Quelle, plata urmand a se face la livrare, care urma sa se efectueze peste aproximativ 10 zile.
Teoretic. Practic, au trecut doua saptamani si nici urma de masina. Eu eram inca in stadiul “Germania este tara eficientei si a profesionalismului absolut, probabil n-am inteles noi corect” (intre timp mi-a mai trecut...), asa ca am mai asteptat o saptamana. Dinspre Quelle, liniste deplina.
Asa ca am decis sa le facem o vizita. Eu mai mult pe post de mobila vie, intrucat la momentul acela stiam germana doar cat sa dau buna ziua (daca ma straduiam indeajuns).

Zis si facut. Acolo insa, surpriza: “nu avem numele acesta in baza de date”. Cum adica, nu-l aveti? Pai comanda, stiti… “Nu s-a facut nicio comanda pe acest nume”, declara sententios eficientul de la Relatii cu Publicul, scrutandu-ne cu severitate (o fi crezut ca planuiseram sa jefuim firma, noroc de el si vigilenta lui). N-as sti sa spun de ce, dar figura lui m-a facut sa ma gandesc la un pitpalac. Incheindu-si fraza, ne-a dorit “o zi buna”. Cu alte cuvinte, ne-a dat cu praf de mers.
Ne-am scuturat de praful respectiv si nu ne-am lasat. “Incercati sa cautati dupa adresa, nu dupa nume”. Ma rog, hai, treaca de la el. Cateva taste apasate si ce sa vezi, pac la “Razboiul”, a gasit comanda. Si zambetul, odata cu ea. Ce se intamplase – numele fusese scris gresit. Asta desi comanda se facuse pe e-mail, dar sa nu ne impiedicam de amanunte. Pitpalacul isi cere scuze, promite ca se rezolva si intr-adevar, dupa doua zile a sosit masina.
Conform termenilor din contract, urma sa platim celor ce facusera livrarea. Ti-ai gasit. “Nu se poate achita la noi, asteptati sa primiti factura prin posta”. Hmm, ne-am zis, alaturarea termenilor “asteptare” si “Quelle” nu e prea incurajatoare.

S-a dovedit ca suntem niste buni profeti. Dupa doua saptamani factura inca nu venise, asa ca ne-am dus din nou la sediul firmei. Nu mai era pitpalacul, dar nici colega lui nu parea sa fie mai breaza. “Nu s-a livrat nicio comanda la aceasta adresa”. Zi zau cu limba scoasa, pe cuvantul tau? Si masina care spala cu voiosie acasa, de unde-o fi?
A mai clapacit un pic pe taste si, intr-un final glorios, a dibuit comanda. “Livrarea s-a facut acum doua saptamani”, constata ea, privindu-ne cu repros. Asa, si? Ni s-a spus sa asteptam factura. Daca nu veneam sa ne interesam, o asteptam inca mult si bine…
Alte clapaceli pe taste. “Dati-mi numarul de cont si banca dumneavoastra si suma aferenta va fi luata din cont zilele urmatoare”.
Ma rog, e o practica foarte uzuala aici, asa ca am fost de acord, multumim, la revedere.

De data asta n-am mai asteptat atat de mult. Cinci zile mai tarziu, cand am constatat ca firma Quelle nu se grabea deloc sa-si revendice din contul nostru contravaloarea masinii, ne-am dus din nou la ei.
“Banii nu au fost inca luati pentru ca am transferat cazul dumneavoastra la alt departament, se vor aplica penalizari”, ne informa un functionar deloc binevoitor.

Ce face?? “Cazul nostru”? Suntem un “caz”? De cand? De ce? Si despre ce penalitati vorbeste asta? “Livrarea s-a facut acum trei saptamani si nu ati efectuat plata la termen”. Poftim?! Noi suntem responsabili? Iar discutii, iar explicatii, iar “cautati, va rog, in calculator”, iar clapaceli pe taste.
“Asa este, numele dumneavoastra fusese scris gresit”. Extraordinar. “Intr-adevar, a fost o eroare in sistem si de aceea nu vi s-a emis factura”. Formidabil. Cum ramane cu penalizarile? “Nu se vor aplica penalizari. Ne cerem scuze pentru eventualele neplaceri provocate”. Fi-ti-ar limba de lemn sa-ti fie.

“Va multumim pentru ca ati ales Quelle. Speram ca veti ramane clientul nostru”.

Cred ca spera si-n ziua de azi. Nici servetele n-as mai comanda la astia...

2 comentarii:

Diana spunea...

:))))))))))))
am si eu o experienta cu quelle, de data asta cel din romania.
ma uitam intr-o zi pe catalogul online si-mi placura niste jeans, mama, mama!
mi-am zis: trebuie sa-i am!
imi fac cont, dau comanda online, termen de livrare maxim 3 saptamani.
trec cele 3 saptamani, astept, astept, sun la ei : comanda dumneavoastra nu a fost livrata inca, nu am avut modelul oe stoc!
am intrebat, oarecum iritata: si cand veti avea modelul?
in 2 saptamani vine marfa din germania, mi-a raspuns don'soara.
bun... mai astept 2 saptamani.
si astept, si astept, au trecut 2 luni.
sun iar: am comandat o pereche de jeans acum x zile, ce se intampla cu comanda mea?
e pe drum, mi s-a raspuns.
jeansii mei au fost pe drum inca vreo 2 luni si jumatate.
intre timp mi-am cumparat altii, model asemanator, ma lasasem pagubasa.
dupa multe luni ma suna firma de curierat: aveti o comanda....
am spus: nu, multumesc, comanda aceea e de acum mai bine de o jumatate de an, intre timp nu mai am nevoie de ea, e prea tarziu, returnati-o.
asa ca nici eu nu mai comand la quelle cat oi trai.

Greta spunea...

:)))) Asta a fost chiar buna, Diana :))
Deci se pare ca, intr-adevar, Quelle nu prea stiu ce-nseamna promptitudinea. Indiferent de locatie si de angajati... Cred ca putem vorbi de un sindrom deja :D