marți, 19 martie 2019

Odiseea imposibilei Greta și a produselor cosmetice din gama The Ordinary (II)


... buuun, unde rămăseserăm? Ah, da. Tocmai primisem cea dintâi comandă Ordinary și o amenințam cu spor pe prietena chimistă că o asasinez dacă am vreo reacție adversă la produse (nu înainte de-a o jupui și-a o umple cu paie, precum și alte plăcute variațiuni pe aceeași temă).

”Mie îmi trebuie rutină simplă”, bombănisem de vreun catralion de ori, ”mi-s fenomenal de ocupată și importantă (n.r., sarcasm) și nu am timp de complexități la oglinda din baie”. La modul serios vorbind, eu nu am nicio dispoziție să investesc mai mult de cinci minute dimineața și alte cinci seara în fața oglinzii. Rutina chiar s-a dovedit inițial cât se poate de simplă (am mai complicat-o eu pe parcurs, când am devenit mai îndrăzneață și / sau mai entuziasmată).

La concret, că parcă văd că iese iar articol la metru, vă prezint așadar...

Produsele pentru rutina de dimineață

Primul lucru pe care-l fac este să-mi șterg fața și gâtul cu o dischetă îmbibată în loțiune micelară. Apoi încep să combin, cu negrăit aplomb.


Nu vă speriați, că nu mă dau cu toate.  Nu simultan, adică. 

Mai întâi, să facem prezentările. Prima din stânga este domnișoara Niacinamida, alături de ea e domnul Buffet, urmat de domnul Matrixyl și ultima din dreaptă, semeață, e doamna NMF. 

Niacinamida reglează secreția de sebum, vindecă eventuale iritații sau semne de tot felul, ajută la îndepartarea petelor solare sau chiar a micilor cicatrici post-acneice (asta chiar a fost o revelație pentru mine - rămăsesem cu o urmă inestetică de la un coș destul de mare, și a dispărut complet în câteva săptămâni). De asemenea, micșorează porii și îi curăță. 

Matrixyl  e un antirid din clasa peptidelor (remarcați exprimarea de înalt nivel științific, mulțumesc foarte mult 👀).

Buffet e un fel de Matrixyl mai bun (și mai scump, motiv pentru care nu-l cumpăr de obicei, dar l-am găsit la preț redus de Black Friday și am luat două sticluțe).

NMF (Natural Moisturizing Factors) e o cremă hidratantă, foarte potrivită pentru tenul mixt / gras (mai ales ziua). 

Cum fac eu - amestec în palmă câteva picături de Niacinamidă cu alte câteva picături de Matrixyl sau Buffet (niciodată amândouă, ar fi redundant, din moment ce ambele fac parte din aceeași clasă de substanțe). Mă dau cu maglavaisul rezultat masând ușor, apoi aplic separat NMF. Și gata pe dimineață, după vreo jumătate de oră sunt numai bună de machiat.

E greu? Acum eu spun că nu, dar cu un an în urmă boscorodeam într-una și mi se părea că mă epuizează acest ritual ”stufos”. 

Dimineața se mai poate folosi următoarea variantă: 

- Niacinamidă + Acid hialuronic (prezentat mai jos) = în amestec, urmate de NMF. Mie nu prea mi-a priit combinația asta, dar știu persoane care sunt entuziasmate de rezultatul obținut.

Produsele pentru rutina de seară

Evident, mai întâi mă demachiez.

 
Spre deosebire de rutina de dimineață, seara nu folosesc mereu aceleași produse. Mai întâi să vi le prezint pe cele din imagine, de la stânga la dreapta.

Granactive Retinoid 2% - este, cum îi spune și numele, un retinoid (derivat al Vitaminei A), care uniformizează pielea și are efect anti-îmbătrânire. Îl folosesc alternativ cu Vitamina C.

Vitamina C 23 % este un antioxidant care stimulează secreția de colagen. E posibil să ”piște” puțin când e aplicată, dar senzația e de scurtă durată și perfect suportabilă. Nu se folosește în combinație cu Niacinamida, pentru că formează un complex inactiv (pe-asta tot de la prietenă o știu). 
Precizare importantă: Vitamina C există și în varianta de 30% (suspensie în silicon) și deocamdată este unicul produs Ordinary care nu mi-a priit deloc. Dar deloc. În câteva zile aveam coșuri, porii erau mari, tenul iritat. Cum am renunțat la ea, fața a început să-și revină. Poate unora le priește, dar eu nu o recomand.

Acid hialuronic este un agent de hidratare, pe care experiența m-a învățat să-l folosesc numai în combinații (nu strat separat, pentru că se ”scămoșează” pe piele, oricât de ciudat ar putea părea). Cum spuneam mai sus, mie nu mi-a priit grozav în combinația cu Niacinamida, însă cu Vitamina C merge la fix pentru mine și îl voi cumpăra din nou.

Cum fac eu - vă spuneam mai sus că rutina de seară nu e mereu aceeași, ci alternez produsele. Iată niște combinații posibile, cu produsele pe care le-am prezentat mai sus:

- Buffet sau Matrixyl + Granactive Retinoid + NMF 
(fiecare din ele aplicat individual, deci în straturi, nu în amestec).

Sau: 
  
- În amestec (Vitamina C 23% + Acid hialuronic) + NMF

Mai folosesc și alte combinații, dar cu alte produse (uleiuri), despre care voi scrie în articolul următor. Tot atunci o să vă zic și de singurul exfoliant de la ei pe care îl am (și-l utilizez cu succes). 

Sper că am fost explicită. Ideea este că există foarte multe produse, motiv pentru care pledez pentru introducerea treptată, ca să vă puteți da seama cum se comportă un produs sau altul, la ce reacționați bine și la ce nu etc.  Se poate compara cu diversificarea bebelușilor, cred :)))  

Mai vreau să vă spun că aceste produse nu implică să renunțați complet la ce foloseați până acum, adică nu e deloc obligatoriu să adoptați o rutină de îngrijire exclusiv Ordinary. Eu de exemplu folosesc uneori seara crema de noapte Nivea (în loc de NMF), pentru a evita ca pielea să se obișnuiască prea mult cu aceleași produse. De asemenea, țin să precizez că asta e una din situațiile când regula less is more e de aur - chiar dacă nu s-ar zice asta, la cât de mult am scris... 

Mențiune: nu-i prea plăcut, dar nu este exclus ca rutina de dimineață să interfereze cu produsele de machiaj pe care le folosiți. Eu am avut bunăoară un fond de ten Lancôme care nu prea a cooperat - pur și simplu nu mai intra în piele. Acum folosesc Max Factor și sunt mulțumită.  

În loc de concluzie - după ce prietena mai că nu se suise în avion să vină la mine ca să mă cremuiască personal 🙈, m-am pomenit gândindu-mă într-o seară, în timp ce mă spoiam cu râvnă: ”văleu, ce m-oi face eu dacă dispar ăștia de pe piață....”. 
 

4 comentarii:

Petronela spunea...

Aha! :) Dacă nu arăt de 20 în 6 luni mă urc în avion și vin peste tine! :)) Kiddin'... Mulțumesc de ponturi!

Anonim spunea...

am ochii cat cepele!!!! nope, not for me. e suficient sa imi amintesc de 1 crema, daramite de 3 si combinatii luate cate or fi :)))) e haios ce inseamna lipsa de timp (si de neuroni, evidet, mai am unul si ala saracu se zbate).
te voi admira de acum si mai tare! eu voi continua sa caut potiuni magice gata amestecate :)))
Cris

Greta spunea...

Hmm, nu știu dacă chiar de 20, dar de 25 precis :D Însă, independent de asta, cu mare drag te aștept oricând pe aici :)

Greta spunea...

Vai, vorbești exact ca mine cu un an în urmă! :)))) Și totuși, pe cuvântul meu că nu e dificil (nici eu nu-s deloc o persoană răbdătoare).