joi, 12 aprilie 2018

Barometrul cârnaților


Din punct de vedere culinar, una dintre mândriile Germaniei o reprezintă, hai că știați deja, cârnații. Estimativ, există 1.500 de sortimente. Practic, fiecare dintre regiuni se poate mândri cu proprii cârnați - asta nemaipunând la socoteală, desigur, orașele mari. Există Frankfurteri, Nürnbergeri, Bayreutheri, Müncheneri, Berlineri (aceștia din urmă consumați de regulă cu sos curry), Dresdneri și mulți, mulți alții. 1.500 de soiuri, cum spuneam, în cele mai felurite combinații, cu cele mai diverse condimente. 

Personal, cred c-am gustat până acum cel mult 20 de feluri de cârnați. Ar fi putut fi mai multe, însă îmi plac foarte mult Bayreutherii și nu aleg niciodată altceva în detrimentul lor. 
Bine, adevăru-i că-n ultimele luni m-am ținut departe de ei, sunt o veritabilă bombă calorică. 


În forma asta se vând cel mai adesea Bayreutherii, cu muștar sau ketchup. Ahh, atât de buni, de fragezi, rumeniți exact cât trebuie, în chifla aia crocantă...

Și pentru că nemții nu sunt lipsiți de originalitate și - contrar unei prejudecăți larg răspândite - nici de simțul umorului, iată o imagine care se regăsește în fereastra unei dughene de cârnați din oraș (doritorii pot lua gratuit cărți poștale cu imaginea respectivă, ceea ce-am făcut și eu).

Să traducem, așadar...

Barometrul cârnatului Bayreuther 

Cârnații nu se văd - e ceață deasă;
Cârnații fac umbră - e soare;
Cârnații sunt umezi - plouă;
Cârnații sunt albi - ninge;
Cârnații se agită puternic - e furtună;
Cârnații se mișcă în sus și în jos - e cutremur; 
Cârnații se deplasează în sus - se prăbușește lumea;
(aici e și un joc de cuvinte - expresia ”geht die Welt unter” se referă de fapt la sfârșitul lumii, în sensul de Apocalipsă);
Cârnații au dispărut - au fost mâncați cu plăcere.

Dacă mă uit pe geam, constat că la mine cârnații fac umbră. La voi?

6 comentarii:

Anonim spunea...

Dupa o salata la pranz, carnatul ala arata bestial. La mine ploua! in gura!
Cris

Carmen spunea...

NU am carnati, dara daca as avea, ar face umbra. O umbra cu miros de usturoi si afumatura, moaaaaaaa, ce pofta mi-e!

Petronela spunea...

La mine sunt admirabili, sunt sublimi, putem zice, dar lipsesc cu desăvârşire :))
N-or fi fost deloc sau or fi fost mâncați cu poftă?
Asta e întrebarea! :)

Greta spunea...

Cârnatul nu e atât de sănătos precum salata, asta ca să te consolez cumva :D

Greta spunea...

Acum mi-e poftă și mie :D Și la această oră, nici eu NU am cârnați!

Greta spunea...

Dacă simți așa, o irezistibilă aromă de carne friptă pe grătar și ușor tachinată de muștar cum îți dă târcoale ... înseamnă că au fost mâncați :D