joi, 2 martie 2023

Retină superbă și laringită dimpotrivă

Da, pe-amândouă le am, dar de cea de-a doua sper să scap cât mai repede că e enervant like shit să nu poți, literalmente, să vorbești 😠.

Asta cu retina superbă este găselnița medicului oftalmolog la care m-am învrednicit, în fine, să mă duc. Nu mai fusesem la un control de aproape zece ani (cam de când se petrecuse minunăția asta, mai exact) și începuse să mă mustre serios conștiința. Dar am tot amânat, știți cum e. Pe final de ianuarie, când mi-am făcut noii ochelari, tipa de la centrul de optică mi-a ținut oarece predică pe tema ”cu asemenea miopie ar trebui să mergeți la control anual” și ceva din felul în care a spus-o m-a scuturat nițel. Așa că am cotrobăit după oftalmologi cu evaluări bune în zonă, am găsit unul și m-am programat.
Marea mea grijă era să nu se fi făcut din nou găuri maculare, ca data trecută. Nici atunci nu avusesem simptome pentru că erau în stadiu incipient, de fapt tot la un control de rutină au fost descoperite - și bine că s-a întâmplat așa, pentru că asta nu trece de la sine, ci inevitabil avansează și-n ultimă instanță poate cauza dezlipirea de retină.
Din fericire, nu e cazul. Doctorul mi-a arătat pe imaginile scanate cicatricile de la intervențiile cu laser de acum zece ani, a zis că totul este etanș și în ordine și că am, cum vă zisei, ”retină superbă” 🥰.
- Vă aștept la control cu regularitate.
- Da, voi veni.
- ... regularitate care înseamnă anual sau cel mult o dată la doi ani, dar în niciun caz o dată la un deceniu.
👀 👀 👀

Pe cucoana laringită în schimb, aș trăzni-o de toți pereții. Pff, da' ce m-a  pocnit. Începuse să mă sâcâie de sâmbătă cu dureri în gât, am intrat la idei să nu fie porcăria de Covid, așa că m-am testat repetat la interval de câteva zile - nu e. Febră n-am avut niciun moment. Durerea în gât s-a dus după vreo 3 zile, apoi vocea a devenit puternic nazalizată, apoi a apărut tusea uscată, apoi am răgușit și-acuma nu mai am deloc. Voce.
Nu știu cum să vă descriu, dar dimineața la trezire efectiv nu pot vorbi. As in, nu pot scoate niciun cuvânt. Se mai remediază un pic după ce beau lichide, însă fraaaate! E din cale-afară de enervant. Dacă mă sună careva la telefon, efectiv n-aș fi în măsură să-i răspund.
Beau ceai cu miere și sper să-mi revin că mă simt efectiv stupid. Avusesem un plan pentru weekend, dar tare mi-e că se anulează.
Grmpghshdfffhdfhfhfhhfgqwidbwrghwidbw 🤬🤬🤬! (Asta am zis-o în gând, că înțeleg că nici vorbitul în șoaptă nu e recomandat 🙈).

7 comentarii:

Ioana spunea...

Ceaiul de salvie e super bun

Mmmaria spunea...

Dar se pot face atatea lucruri interesante si frumoase in tacere...
Un week end minunat, indiferent ce ar insemna asta!

Anonim spunea...

Sănătate! Sper să îți revină vocea în curând și să scapi de senzația asta. Ceai cald, ceai cald, dar tot călâi să fie, să nu irite și mai mult.
Madlenec

Greta spunea...

@Ioana, foarte mulțumesc, a fost dragoste la prima degustare :D ca să zic așa... Habar n-avusesem că e un ceai atât de bun. Și cică ajută inclusiv la îmbunătățirea funcției cerebrale, ceea ce ar fi foarte indicat, de altfel :)))

@Mmmaria, sigur că se pot :) Seriale, citit... Și oricum, de vorbit tot vorbesc, dar virtual, în sensul că bat din plisc scriind ici și colo :) Îți mulțumesc pentru că ești aici :)

@Madlenec, săru'mâna! :) Vocea mi-a revenit oarecum, în schimb mai am accese de tuse. Mă economisesc la vorbit și beau hectolitri de diverse: apă plată, ceai, suc de portocale... și am legat o strânsă prietenie cu bomboanele de tuse :D

Xenia spunea...

Servus! Pentru voce as recomanda Homeovox, este homeopat si se iau cate 2 drajeuri din ora in ora. Macar 1-2 zile sa incercati, daca nu face bine rau cu siguranta nu face. Multa sanatate! :)

Greta spunea...

@Xenia, nu știam de Homeovox! Mulțumesc mult, voi căuta :)

Xenia spunea...

Cu drag! acum am citit ca din pacate nu au ajutat dar ca ati gasit alte pastile bune! Multa sanatate!