joi, 25 mai 2023

Duios câmpii la muncă băteam

(Nici) astăzi nu avem salată, în schimb vă invit să faceți cunoștință cu domnii Pat și Patachon.

Nu știu dacă analogia e cea mai potrivită, dar vorba clasicilor, n-am găsit altă rimă. Pat și Patachon sunt doi onorabili cetățeni de la departamentul tehnic și, de vreme ce clonarea umană este ilegală, nu-l putem multiplica pe inginerul meu preferat, așadar pentru anumite probleme trebuie să apelăm la ei.

Nu c-ar fi băieți răi, dar răspund greu la mail-uri, sunt foarte birocratici și de regulă o interacțiune cu ei te determină să cauți un perete de care să te dai cu capu'. De mai multe ori.
Ca să mă fac mai bine înțeleasă - să presupunem că trebuie să comanzi o piesă pentru o reparație, piesa nu e disponibilă pe stoc, îi întrebi dacă există vreo alternativă compatibilă, iar ca răspuns ei s-apucă să-ți descrie tot angrenajul sistemului de frânare. Nu vrei să fii nepoliticos, așa că-i asculți cu răbdare și când încheie victorioși întrebi: ”bun și totuși, există vreo alternativă...?”.

Ei devin pe dată sobri și gravi. ”Nu știu, trebuie să fac research. Te voi informa săptămâna viitoare”.
Vedeți, asta voiam să spun mai sus 🙄.

Zilele trecute, un atelier ne scrie mai multora dintre noi că are probleme cu montarea unui dispozitiv, care nu reacționează așa cum ar trebui și cum scrie în instrucțiuni (deloc frumos din partea lui, de altfel).
Încercăm să ajutăm după puteri. Dar chestiunea ne depășește, eroarea fiind pur tehnică, drept pentru care un coleg preia rolul de purtător de cuvânt.

”Colegii noștri Pat și Patachon vă vor contacta pentru a soluționa această problemă”, scrie colegul luându-ne în CC atât pe noi, cât și pe mai sus-menționații.

Fraza asta a declanșat o adevărată fiesta, la care toți ne-am adus contribuția.

”-.... niciodată. Nu vă vor contacta niciodată”, spune careva.
”- Colegii noștri Pat și Patachon nu au absolut nicio f*cking idea cum să rezolve această problemă”, răspunde un altul.
”- Sfidând orice logică, este posibil ca totuși să credeți că veți fi consiliați de colegii noștri...”
”- ... ceea ce nu face decât să demonstreze că fie suferiți de o tulburare foarte gravă de percepție a realității, fie v-a înghețat neocortexul”, grăiește o altă colegă, pe care-o suspectez că a învățat pe de rost ”Dr. House”.
”- Dacă auziți voci sau vedeți vreun mesaj de la domnii Pat și Patachon, vă recomandăm să consultați de urgență un medic psihiatru”.
”- Statistic vorbind, există mai multe șanse de-a vedea o gașcă de porci în zbor, decât să primiți în viitorul apropiat un răspuns util de la colegii Pat și Patachon”.
” - Nu vă pierdeți speranța, Moș Crăciun există”.

Dar nu ne-am împrăștiat de râs decât atunci când colegul ne-a spus că amândoi sunt momentan indisponibili și, în mesajul de out-of-office programat pe Outlook, fiecare l-a indicat pe celălalt ca backup 😀.
Please hold the line, cum ar veni.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Eu cred că de fapt Pat și Patachon au fost angajați ca să vă testeze abilitățile cognitive, emoționale, sociale. În traducere liberă: ei vă testează psihic ca să vadă cât puteți suporta. :) Mesajul lor de out-off-office este dovada clară.
Noi avem cuplul Pic și Poc. Așa i-am botezat eu acum vreo 10 ani și așa le-a rămas numele.

Petronela

Greta spunea...

@Petronela, este foarte posibil. Mai ales că ne cer uneori să facem chestii aflate în afara ariei noastre de răspundere (și de competență) și apoi ne pistonează dacă le-am făcut. Am fost în asentimentul tuturor colegilor când am zis mai demult cu năduf că, dacă mai aud o singură dată ”please make sure” că aia și ”can you confirm” că ailaltă, le sparg capu'...
Pic și Poc le spun și eu unor clienți :))))))) Sunt 2, dar de fapt reprezintă o entitate în sine :D Una de multe ori foarte enervantă.