duminică, 6 mai 2012

Cand cauti purici si gasesti vaci


Daca treaba merge bine, trebuie sa schimbam ceva.  Cel putin asta pare sa fie principiul dupa care se conduc managerii nostri luminati din birouri, adica "aia de sus", cum li se spune de catre oamenii din depozit (care inseamna " aia de jos"). 

De vreo saptamana incoace noi, "aia de jos" adica, suntem more or less capiati, urmare a introducerii unor soft-uri noi, zice-se menite sa "fluidizeze munca" (dar vai) si despre care deocamdata se pot spune urmatoarele:

1) Sunt foarte complicat de folosit, in sensul ca etapele sunt intortocheate, e nevoie sa-ti scrii pe hartie ca la scoala ce pasi trebuie urmati ca sa faci chestia X, bineinteles ca pentru chestia Y e necesar sa faci altceva care tine in mod direct de felul in care ai facut X, dar asta o sa-ti notezi cand ajungi la ea, in ipoteza ca nu gresesti ceva la X, ca daca da, iti da eroare si trebuie sa iei totul de la inceput. 

2) Sunt, ni s-a zis, foarte scumpe. Nu c-ar fi relevant in context, dar e unul dintre motivele pentru care nu vor renunta la ele. Ce perspectiva roz-bombon :D

3) Incetinesc simtitor ritmul de lucru (a se revedea punctul 1). Chiar si atunci cand vom invata pe de rost sa le folosim si nu va mai fi nevoie de fituici, tot nu vom putea evita pasul1-pasul2-pasul3-chestia Z depinde de Y, care Y nu-ti arata valorile reale daca ai gresit mai devreme la X samd. 

4) Dupa cum am constatat si noi, principiile respective sunt usor de aplicat numai in teorie. La fata locului te lovesti de niste chestii practice de care prea-luminatii "de sus" nu au habar, pentru bunul motiv ca n-au coborat niciodata in depozit, sa vada cum se prezinta situatia in fapt. Drept pentru care dau din cap cu intelepciune, sunt imuni la argumente gen "nu merge aia sau ailalta, lucram mai incet ca inainte, randamentul nu va mai fi acelasi" si pasc multumiti de sine ca "circuitul se va fluidiza, daca lucrati disciplinat totul va functiona foarte bine". Maret.

5) Respectivele soft-uri dau erori nenumarate. Si, iertata fie-mi aroganta de a ma pronunta intr-un domeniu pe care nu-l cunosc, stupide. Ca sa va dau un exemplu, apropo de titlu: ai nevoie sa gasesti un purice intr-o cireada de 1000 de vaci. Introduci in sistem semnalmentele puricelui, iar acesta iti da ca rezultat cele 1000 de vaci. Cu care n-ai ce sa faci (rima e involuntara), pentru ca tie iti trebuie puricele. Si asta e numai un exemplu din cele multe, constatate in doar cateva zile.

(Later edit: daca stau si ma gandesc, nu-i rau deloc nici asa. Mai trist era daca as fi avut nevoie de o vaca si sistemul mi-ar fi identificat 1000 de purici.  Just kiddin' :D).

Serios acum. Nu ca sistemul anterior de lucru ar fi functionat ireprosabil. Mai sughita si ala, mai dadeam cinci telefoane la alte departamente, mai trimiteam doua mail-uri de reamintire, in sfarsit, dar grosso modo mergea treaba. Prelucram comenzile intr-un interval rezonabil de timp, clientii erau multumiti. 
Acum insa, din moment ce procesul de lucru va fi mai lent (aham, se fluidizeaza :D),  nu vreau sa ma gandesc ce fericiti vor fi clientii. 
De fapt nici nu e treaba mea sa ma gandesc, doar nu fac parte din grupul exclusivist "de sus". Si nu ma gandesc, dar nu pot sa nu ma intreb ce fel de manageri or fi astia si mai ales, de ce.

2 comentarii:

habarnam spunea...

Si soft-ul nostru a fost bun, dar pe masura ce-l imbunatatesc ( pt a adauga mai multe informatii, mai usor la raportare) devine din ce in ce mai complicat de folosit. Dar te obisnuiesti, fii fara grija, la anul pe vremea asta o sa zbarnai :) Asa sunt schimbarile. Ar trebui un omulet sa se ocupe de toate problemele gasite, sa le puna pe lista si sa le trimita celor care l-au implementat. E imposibil sa nu ceara si feed-back, doar sunt nemti, ce mama lor?

Greta spunea...

@Habarnam, intre timp ne-am mai obisnuit cat de cat cu minunatia. Care minunatie continua sa dea erori, astfel incat vitejii nostri IT-isti aproape ca s-au mutat la noi :D Cred ca intra-n fibrilatii numai cand vad numarul departamentului nostru pe afisajul telefonului :)))