luni, 20 februarie 2012

Nervi. Multi si marunti.


Bai, una si cu una fac doua: am nervi.  Ma gasesc intr-o situatie stupida, in care nimeni nu e vinovat, in care eu (si alti cativa colegi) avem de pierdut, in timp ce o colega are numai de castigat pentru simplul fapt ca a raspuns chemarii naturii si e insarcinata. Iar situatia e preconizata a dura pana prin iulie....

Ok, cred ca n-ar fi rau sa impestritez textul asta cu putina coerenta, inainte sa ma suspectati ca am luat-o definitiv pe aratura (daca asta nu s-a intamplat deja). In micul nostru departament a aparut, de pe la finele anului trecut, o colega noua. O stiam de multa vreme si-o consideram o tipa ok, iar impresia asta nu s-a schimbat pana acum.
Eh, dat fiind faptul ca-n ultima vreme a lipsit foarte mult, n-a prea avut cand sa invete tot ceea ce e de stiut in "bucataria" noastra. Pe cale de consecinta, nu poate lucra decat supravegheata, pune 1817263532 de intrebari pe minut samd.

Cu vreo 2 saptamani in urma a facut public faptul ca e insarcinata, iar din acel moment s-a declarat "cod bebelus in asteptare".  Altfel zis, colega vine 4-5 ore pe zi la serviciu, interval in care face doar treburile pentru care nu e necesar sa te ridici de la calculator, iar daca din intamplare trebuie sa manuiasca vreun colet, apeleaza la unul din noi.

Aici cred ca e momentul sa accentuez faptul ca situatia mi se pare cat se poate de fireasca.  Fata e insarcinata, o miscare brusca sau un efort mai mare pot provoca un dezastru, restul lumii nu e gravida, deci e normal s-o ajutam si sa mor daca am vreo problema cu asta.

Domn'le, da' cu toata intelegerea mea, tot ma enerveaza situatia. Stiu ca nu e vina nimanui, insa asta nu simplifica deloc problema. Azi, pentru ca in departamentul nostru nu era prea mult de lucru (sambata se aduce totul "la zero", prin urmare in fiecare luni sunt timpi morti vreo juma' de zi), ne-am dus toti la sortare / ambalare, ca altceva n-aveam ce face, iar activitatea "studiat cu abnegatie peretii" nu se plateste :D Hm, de fapt am fi avut oarece de facut, dar sefa a decretat: "se ocupa X de cutare chestiuni, ca sa aiba si ea ceva de facut". X fiind, evident, colega insarcinata. Iar sefa directa avem, nu cred c-am apucat sa va spun, de la inceputul anului curent.

Moment in care m-au apucat spumele, printre altele pentru ca am realizat ca aproximativ asa va fi pana-n iulie, cand colega pleaca in prenatal. Si cand ma gandesc la scolioza mea (care-mi da niste ghionturi acuma, e ofuscata ca am tras azi la galere), spumele se multiplica. Repet (a cata oara, ma intreb?), e perfect normal si.... uman ce se intampla, dar e nedrept pentru tot restul lumii ne-insarcinate.

In concluzie, parafrazandu-l pe Mr. Brown din "Reservoir Dogs", imi vine doar sa zic "I'm talking morning, day, night, afternoon damn damn damn damn damn damn damn damn damn" :D. 

3 comentarii:

A.O. spunea...

Si totusi esti nervoasa....Hmmm...eu zic sa iti scoti atest ca nu ai voie sa ridici greu...si sa il pastrezi pana cel putin in iulie :)
Si daca nu functioneaza, ia-ti si tu concediu prenatal :) Tac-tac odata acolo, si gata esti gravida ;)

Anonim spunea...

Du-te repede la doctor, sa confirme ca ai spatele in pioneze. Poate o sa vrei si tu sa fii insarcinata la un moment dat, asigura-ti spatele - la propriu.

Din cauza colegei mele insarcinate nu ne mai putem parfuma si trebuie sa stam la fiecare 5 minute cu geamurile vraiste, la -10 grade afara, ca nu are aer, ca miroase a mancare, ca e prea cald, ca miroase a incins de la aparatura, ca miroase nu stiu cum banda de la imprimanta matriciala. Bai frate, ne lasi? Mie mi s-ar parea normal ca femeile gravide sa intre in concediu prenatal de la primele semne ca devin "neadaptate" la viata de "turma". Ar fi mai bine si pentru ele si pentru noi, ceilalti.

Greta spunea...

@A.O, si eu m-am gandit la izbavitoarea hartie galbena de la medic, insa o singura chestie ma retine: daca, vreodata, se vor prevala de problema asta in cazul in care vor ajunge in situatia de-a face reduceri de personal?
Stiu, asta-nseamna sa pun caruta inaintea cailor... but still.

@Anonim, Doamne, ca bine mai zici. Incepusem sa cred ca-s un monstru, dupa ce-am disecat chestiunea cu 2 amice (din afara job-ului) si ambele mi-au explicat ca respectiva are toate drepturile in situatia in care e, ca poate pati ceva samd.

Iti dau de 1000 de ori dreptate: gravidele ar trebui sa intre in prenatal mai devreme.
Te citeam si pe tine si ma gandeam.... Chiar e necesar sa se intoarca un colectiv intreg cu susu-n jos doar pentru ca e cutarica insarcinata?