marți, 5 martie 2024

SI-MO-NA! SI-MO-NA! 🥳🥳🥳

Exact așa îmi venea să strig mai devreme în metrou, când am citit incredibila, absolut imposibil de anticipat și mai ales imposibil de sperat știre că Tribunalul de Arbitraj Sportiv de la Lausanne (TAS) a anulat suspendarea Simonei Halep, comutând cei 4 ani acordați de prima instanță în 9 luni, care s-au împlinit în iulie anul trecut.
Diferența a făcut-o faptul că, spre deosebire de cealaltă instanță, aici i-au fost admise toate dovezile pe care le-a prezentat în apărarea ei.
Aceasta înseamnă că, începând din acest moment, Simona are tot dreptul de a reveni în circuitul WTA.


Și nu doar că suspendarea a fost anulată.
Hotărârea a fost luată în unanimitate, 3-0.
Și nu doar că a fost o decizie unanimă.
Unul dintre cei trei arbitri fusese delegat de ITIA, instanța care a dictat suspendarea de patru ani.

Sincer vă spun, cred că de la Roland Garros 2018 nu m-am mai bucurat așa. (Adică și-n anul următor la Wimbledon m-am bucurat, bineînțeles, dar emoția celui dintâi trofeu de Grand Slam câștigat de Simona a fost mult, mult mai mare).
Îmi venea să le spun tuturor celor din metrou 🙂🙂🙂.

N-am încetat nicio clipă să cred în ea, nici după verdictul din septembrie. Dar ce e drept, nu-mi mai făceam nicio iluzie că TAS va întoarce decizia, și-n niciun caz atât de radical.
O reducere atât de drastică a suspendării țipă din toate puterile adevărul: cea dintâi decizie a fost un abuz.

Practic, ce-a făcut ITIA ar putea fi rezumat cam așa:
- Te-ai dopat, huo.
- Nu m-am dopat, poftiți dovezi: asta, asta și asta.
- Dovezile nu se acceptă. Noi hotărâm că probele care-ți dovedesc nevinovăția nu vor fi acceptate. Și pentru că nu le acceptăm, nu găsim altă explicație decât că te-ai dopat.

A fost un abuz sinistru.
Iar acum întreaga lume știe acest lucru.

Inclusiv Serena Williams, care nu și-a putut ascunde răutatea la aflarea veștii că Simona urma să lipsească patru ani din circuit.
Inclusiv toți românii care, așa cum scriam în urmă cu un an și jumătate, o scuipau că e ”o dopată, o drogată”. 

Mulți scriu ”bine ai revenit, Simona!”. Eu nu spun asta, pentru că din punctul meu de vedere Simona nu a părăsit nicio clipă circuitul WTA.

Și chiar dacă nu va mai câștiga niciun trofeu - deși eu sper că o va face - aspectul cel mai important este că i s-a făcut dreptate și numele ei a fost curățat.

SI-MO-NA! SI-MO-NA! 🙂❤️🙂

Niciun comentariu: