sâmbătă, 28 octombrie 2023

Mai e cineva care-a dezvoltat o relație cu obiectele electrocasnice?

Despre mine știți demult că sunt cam tralala, așa că n-ar trebui să fiți prea surprinși de ceea ce urmează să vă povestesc.

Că obișnuiam să vorbesc cu fosta noastră mașină, v-am mai spus (Blackie, la care am fost obligată să renunț acum patru ani în urma unui accident cu daună totală, provocat 100% de dobitocul căscatul care se uita-n telefon în loc să fie atent la drum și de dorul căreia îmi frige inima și-n ziua de azi).
Ce nu v-am spus însă, este că mai vorbesc și cu diverse, hmm, aparate electrocasnice 😃.

Cu mașina de spălat, după ce își începe ciclul de spălare.
Cu mașina de spălat vase (pe care foștii proprietari ne-au lăsat-o nouă și a fost o revelație, habar n-am cum de m-am descurcat pân-atunci fără s-avem, draga și vrednica de ea, închid paranteza).
Cu mașina de cafea, a cărei poveste e un pic mai specială. Am primit-o cadou de la omul meu, la aniversarea primului deceniu de la căsătorie. O avem așadar de șase ani și-un pic, și-a făcut de-atunci mii de cafele. N-a fost scutită deloc, e pusă la treabă de mai multe ori zilnic și funcționează ireproșabil. O decalcifiem când ne spune că a venit momentul (aprinzând un led roșu), iar anul trecut i-am făcut și prima reparație - o piesă de la motoraș se stricase și cafeaua nu se mai măcina cum trebuie. Omul a desfăcut-o, a cercetat, a descoperit problema, comandat piesa pe Amazon și înlocuit, iar mașina a reînceput pe dată să macine veselă. Ceea ce-i dorim în continuare.

Atunci a fost de fapt primul moment când ne-am gândit serios dacă să ne luăm altă mașină de cafea, de generație mai nouă și mult mai performantă.
Am stat, am reflectat, am discutat. Ne-am permite la orice oră o mașină de cafea cu o clasă mult superioară actualei, dar nu ne lasă inima să renunțăm la ea. Face cafea gustoasă și exact cât vrem noi de tare, nu are probleme de funcționare (exceptând defectarea piesei de care spuneam, care-a fost foarte ușor de înlocuit), nu vrea decât să fie decalcifiată periodic și curățată o dată la câteva zile.
Dacă piesa respectivă n-ar fi fost disponibilă sau nu s-ar fi putut înlocui, sigur că am fi luat o altă mașină. Dar n-a fost cazul.

Am reluat discuția zilele trecute, când au apărut niște reduceri foarte îmbietoare la MediaMarkt, deci am putea să ne luăm o mașină de cafea ultraperformantă la un preț al naibii de tentant. Omul mi-a cerut sfatul, mi-a dat și un link al mașinii cu pricina, am citit ce poa' să facă și am înghițit în sec, gogâlț-gogâlț. Recunosc, ispita era mare.
Apoi m-am gândit cum a ales-o omul meu pentru aniversarea noastră de zece ani, cât m-am bucurat de ea, cum ne-a însoțit în toți anii de când o avem, cum ne-a făcut mereu cafeaua (da, știu ce vă trece prin gând, recitiți primul paragraf 😁). Și-am zis, eu nu vreau să renunțăm la actuala. Câtă vreme funcționează și cafeaua e la fel de bună, o păstrăm ❤️☕❤️.

În timp ce scriam textul ăsta, inventariam mental celelalte scule pe care le-avem prin casă și-am realizat că nu cu toate vorbesc. Deși fiecare este foarte util și fiecare îmi este de foarte mare trebuință.

Ca de exemplu, nu vorbesc cu aspiratorul. Habar n-am de ce. Poate pentru că-i zgomotos, dar asta tot nu justifică lipsa mea de maniere.
Nici cu epilatorul, deși e băiat bun.
Nici cu peria electrică de păr, cu toate că nu știu ce-aș izbuti din coama mea dacă n-aș avea-o.

Hmm, deloc frumos din partea mea dacă stau să mă gândesc 🙄. Musai să lucrez la acest aspect și să-mi ajustez comportamentul.

2 comentarii:

Ioana spunea...

Pai chiar așa! Ce e cu discriminarea asta?!? Ia depozitează tu toate cele enumerate mai sus, undeva sa fie ascunse și începe să mături, să te "faci" cu ceară sau cu penseta, ori să îți întinzi/îmblânzești părul cu fierul de călcat! Ah și dacă nici cu ăsta din urmă nu vorbești, atunci ascunde-l și pe el și înlocuiește-l cu unul din ăla în care se bagă cărbuni! Na, să vezi după o săptămână cum începi să strigi după ele 🤪 ntz, ntz, ntz...ce oameni domle...

Greta spunea...

@Ioana, îu, uitasem de fierul de călcat! Nu, nici cu el nu vorbesc. Nu știu de ce, poate de unde nu calcă singur și de-aia... :D
E musai să lucrez la aspectele care țin de socializare.