duminică, 26 februarie 2012

Nedumerire de ne-fashionista


N-am fost niciodata o fashionista si nici nu e de asteptat sa se intample asa ceva in viata asta.  Ceea ce nu inseamna ca-s vreun Ghita Contra din acest punct de vedere - am purtat si eu evazati la vremea lor (acu' vreo 16-17 ani), celebrele camasi stil tabla de sah (cam in aceeasi perioada), ultra-celebrii blugi taiati ici-colo, din care "curgeau" atele....  Imi plac si mie, ca fiecaruia, lucrurile fine ("de firma", as they say) si m-am convins nu o data ca un articol "titrat" poate fi de foarte buna calitate. 

Dar nu-s capabila sa inteleg o chestie, ar zice unii, elementara: de ce logo-ul tinde sa fie atat de "la vedere"? Paradoxal (sau poate nu), cu cat firma e mai pompoasa si mai exclusivista, cu atat logo-ul e mai labartat, mai colorat si mai vizibil pe articolele respective. 

Sa disecam cateva exemple:

Louis Vuitton

Nu-i destul ca e impicatita pretutindeni cu logo-ul Vuitton, mai scrie si numele maaaare, nu care cumva sa-si inchipuie vreunul ca LV reprezinta initialele de la Labus Vigurosu'. 


Fendi


F-ul e in dublu exemplar (stil Yin Yang, chipurile) si cred ca nici macar eu (care mi-am schimbat recent ochelarii pe motiv de dioptrii crescute) nu l-as putea rata, chiar si fara sa am ochelarii pe nas. Nu putea fi putiiiiiiin mai mic? De ce trebuie ca din avion, in afara de pista de aterizare, sa fie vizibil si F mare de la Fendi?

Hermes


Brrrr, sinistra combinatie de culori.  Nu vi se pare?  Ma rog, de gustibus. Dincolo de asta insa, inca un exemplu in care logo-ul e (inutil de) la vedere, ba mai si scrie marunt numele firmei - drept ca mai mic decat in cazul Vuitton, but still. 

Sunt convinsa ca aceste posete sunt de foarte buna calitate (am auzit ca se livreaza inclusiv cu certificat de garantie, ceea ce, tinand cont de pretul imens, mi se pare un lucru perfect justificat). Insa nu ar fi avut aceeasi calitate si daca nu se labarta logo-ul pe - cel putin in primele 2 cazuri - aproape tot produsul?

Si pe langa asta, ma mai intreb: de ce-ar plati un om cateva mii de euro pentru a face, TOT EL, reclama brandului respectiv?

7 comentarii:

Carmen spunea...

Nu se pune, ai pus cele mai urate genti din istorie!
Imi plac chestiile de firma, da' nu chiar asa de firma. Louis Vuitton, par example, nu vreau nici gratis, dupa ce am vazut cativa cercopiteci cu traista LV, atarnand la vedere.
YSL are chestii discrete, da, asa ceva mi-as lua, dar nu geanta ci mai degraba haine sau pantofi. Mie geanta imi place sa fie de piele, culoare neutra, practica.
Ah, in caz ca nu stiai, exista site-uri care vand fake-uri, pentru pitizi care nu-si permit veritabile. Patetic, zau!

Greta spunea...

@Carmen, rezon, gentile sunt reprezentative pentru brandurile in discutie :D N-am vazut niciuna mai cu mot. Ok, poate in cazul Hermes s-ar fi putut gasi o combinatie mai fericita de culori.... da' gandeste-te ca si pentru geanta din exemplul meu s-a gasit cine sa plateasca din greu :D

Nici eu n-as lua nimic de la Vuitton, mi se par mult prea tarcate si impestritate si incarcate si.... in continuare nu pricep de ce platesc unii /unele salariul meu pe-un an pentru o papornita de-asta :)))

Despre site-urile de fake-uri auzisem ceva, mi se pare... grotesc :)) Adica dupa ce ca port o traista pestrita, nici macar nu e originala :))

Carmen spunea...

Oh, am o cunostinta( originara din Cortina de fier si ea)care vaneaza toate aparitiile pe site-urile de "replici". Asa li se zice, nu fake-uri, mi-a explicat ea. Cica sunt materiale de calitate, imitatii aproape perfecte, mai putin elementele de siguranta( iote, pana si tasca LV are elemente de siguranta, ca bancnotele), insa foarte putini isi dau seama de asta (zice ea). La intrebarea : de ce nu o poseta brand mai ieftin si reala? mi-a raspuns "pentru ca n-au ......prestanta"!!!! Tanaaaaaaaaaaa...care n-ai intels nimic :)))Prestanta soro, pre-sta-nta!!!

Carmen spunea...

Auzi, vezi ca nu-ti merge ceasul de pe blog! Cica era 1:57 cand am scris mesajul precedent. Pe-a pe-a ma-sii! Aici este ora 23:01!

Greta spunea...

@Carmen, ma doare capu' =)) Elemente de siguranta? Ne deteram naibii. De ce pacatele mele o fi nevoie de logo-uri ca sa ai prestanta?
In alta ordine de idei, am citit pe undeva ca trebusoara asta cu fake-urile ar fi o adevarata industrie extrem de productiva si care finanteaza, printre altele, diverse celule de factura terorista. C-o fi, ca n-o fi asa.... ceva bun n-are cum fi aici.

Cat priveste ceasul meu: te cred, inchipuieste-ti ca am constatat si eu neconcordanta :D Da' nu stiu de unde sa-l reglez, am scotocit in "tabloul de bord" pana am ametit :))

Cami spunea...

Hai ca aici ma bag in seama. Mie imi place moda rau, rau. Am tone de haine. Deci sa zicem ca e oarecum domeniul meu.

Asadar, gentile care "tipa" firma care le-a facut sunt speciale pentru domnisoarele care vor sa-si etaleze nivelul financiar pe care l-au atins (datorita domnilor din viata lor, dar asta e alta poveste). Daca nu scrie mare si, eventual, lucios, nu vede toata lumea, e posibil ca unora sa le scape, si-i pacat.

Hermesul imi place mult :D Nu-nteleg ce ai cu combinatia de culori. Mie imi place. Nu poti sa ... nimic in gustul omului, ce vrei?! :))

Ceasul de pe blog il modifici de la setari/formatare/fus orar. Sper sa reusesti.

Greta spunea...

@Cami, cum am zis, de gustibus :D mie-mi cazu greu asocierea de culori de la Hermes, dar n-am nimic cu gustul omului, traim intr-o lume libera :P

De fapt, ca sa fiu siiiiincera, ma confesez ca am vazut odata (acu' vreo 4 ani) o poseta Fendi intr-o vitrina.... jur, era cea mai frumoasa si fina poseta ever, monograma aproape ca nu se vedea (litera F era, de fapt, incuietoarea fermoarului, foarte fain "camuflata", ca sa zic asa), ce mai.... eternul (meu) vis de muiere :D

Am mesterit ceva cu ceasul blogului, saru'mana de indicatii :) Sa vedem ce-am izbutit.... sau daca :D