joi, 30 decembrie 2021

Berlin - prin oraș și la Târgul de Crăciun. Și-o amintire 🙂

A trecut Crăciunul, dar ne bucurăm de atmosfera festivă pentru încă niște zile - și, ca să consemnăm ca atare, m-am gândit să vă povestesc astăzi impresiile noastre de la Berlin, din perioada pre-Crăciun (mai exact de pe 17 și 18 decembrie). Nu de alta, dar de luni încolo revenim pe baricade.

Așadar, Berlin. Am avut noroc de vreme bună (a se citi: nu era foarte frig și nu ploua mărunt, o chestie care-mi asasinează feng shui-ul), așa că vineri după-amiază, înainte de concert, ne-am dus în plimbare până la Alexanderplatz. 

Și ne-a plăcut tare mult ce-am văzut. Decorațiunile sunt simple, dar de mare efect.


Îndreptându-ne spre Alexanderplatz, ne-au încântat copacii împodobiți cu mii de beculețe și-am elaborat puțin pe tema ”cât timp le-o fi luat să monteze toate instalațiile”.


Nu a fost timp vineri seara pentru Târgul de Crăciun, fiindcă ne grăbeam să ajungem la concert 🙂; dar am revenit a doua zi.

Din exterior nu părea foarte mare; asta însă numai în aparență, fapt de care ne-am convins după ce-am intrat și ne-am urcat în Roata Mare.

Târgul de Crăciun, văzut din Roata Mare

La patinoar, muzică veselă, mulți copii și părinți (erau zeci de oameni, chiar dacă nu se văd în imaginea de mai sus; fotografia a fost făcută când tocmai curățaseră gheața, așa se explică faptul că nu era nimeni în momentul respectiv).


Am dat ocol târgului ca să ne facem o idee și, eventual, să ne dăm seama ce-am avea poftă să mâncăm. Cum nu ne era încă foame, ne-am urcat în roată, pentru că de ce nu 🙂; și tare mult ne-a plăcut cum se vedea de sus...

Fiindcă tot nu aveam vreo dispoziție pentru mâncat, ne-a venit cheful de-a ne fotografia la unul dintre automatele instalate în târg. După ce făceai fotografia, dacă erai mulțumit de ea treceai la pasul următor - acela de-a alege imaginea de background și, eventual, un text.
Fotografia era printată apoi și aveai inclusiv opțiunea de a-ți fi trimisă pe mail.


(Da, știu, tourist stuff... dar ne-am amuzat, mai ales că ne-am fotografiat de vreo 15 ori până să ne declarăm cât de cât mulțumiți. Nu reiese din poză, dar eu abia-mi stăpâneam râsul. Ba ieșea unul cu ochii închiși, ba mă holbam eu de parcă văzusem lupul, ba uitam să zâmbim și ieșeam cu niște mutre prea solemne... Bine că nu stătea nimeni la rând în spatele nostru și oricum, erau mai multe automate în târg).

Într-un final, ne-am hotărât ce să mâncăm: un langoși (dumnealui) și un măr copt, în sos de vanilie (eu). ”Vă pun de toate?” m-a întrebat vânzătorul. Ja, bitte! 😀
Și de toate-a pus: stafide, fulgi de migdale, scorțișoară.


Aoleo, că m-apucă amocul numai cât mă uit la poza asta...

Cam așa a fost la Târgul de Crăciun din Berlin și ne-a plăcut. La întoarcere am intrat în magazinul Lindt și am păcătuit exemplar, cumpărând vreo 12 praline (pe care, cu virtute și stoicism, le păstrăm pentru Concertul de Anul Nou de poimâine dimineață).

Aș spune că târgul de aici era mai mare decât cel pe care l-am avut noi la Primăria din Hamburg; și la noi nu aveau măr copt, că dac-ar fi avut cred c-aș fi fost în stare să mă duc în fiecare seară.

Și pentru că tot vorbim de târguri de Crăciun, hai să v-arăt și poza de la prima mea experiență de acest gen - Târgul de Crăciun din Köln. Era iarna anului 2005 și sărbătoream cel dintâi Crăciun cu omul meu. Cana în formă de cizmuliță o am și-n ziua de azi 🙂


Aveam 25 de ani, lumeeeee..... 🙄

2 comentarii:

vio spunea...

La mulți ani, un An Nou fericit, Greta!

Greta spunea...

La mulți ani și un an excelent să ai, Vio! :)