luni, 28 octombrie 2013

Abisurile comunicării cu Helpdesk-ul (II)


Despre vitejii noştri colegi de la Helpdesk v-am mai povestit. Pot să vă spun că situaţia nu s-a schimbat foarte mult de la postarea aceea încoace; dimpotrivă, s-ar putea spune că pe alocuri ceaţa e tot mai densă, dar, pe de altă parte, ni s-a ascuţit simţul umorului. Într-atât, încât aproape reuşim să nu ne mai enervăm. În măsura în care este posibil, ne străduim să evităm "telefoniada", pentru că, vorba poetului, "verba e volantă, scripta e manentă" :)) şi dăm totul pe mail. Încercăm o dată, de două ori, la al treilea mesaj de "reamintire" îl punem pe Musiu Şarl în CC.  Miraculos, problema se soluţionează în decurs de câteva ore.

V-aţi putea întreba de ce nu-l luăm pe şef din prima în CC, am economisi timp. Mda, însă uneori se întâmplă ca oamenii să fie rapizi şi fără această soluţie in extremis şi nu vrem nici să-l punem pe el în avangardă ori de câte ori IT-ul doarme în papuci. Cred că am găsit un echilibru mulţumitor; ei întârzie mai rar cu rezolvarea task-urilor noastre, noi ne facem treaba, toată lumea e aproximativ mulţumită. În continuare au nevoie de 2524332415122 de explicaţii şi de cam tot atâtea screenshot-uri, dar putem trăi cu asta.

Dar de "regula celor trei zile" tot n-am reuşit să-i dezvăţăm pe deplin. Această regulă s-a împământenit ca urmare-a stilului lor de-a nu întreprinde absolut nimic legat de-o anumită problemă timp de trei zile, după care fie ne sună să ne întrebe dacă s-a rezolvat (nu s-a rezolvat, de vreme ce v-am dat-o vouă mai departe pentru că pe noi ne depăşeşte, iar voi n-aţi făcut nimic), fie, dacă-i sunăm noi, se întâmplă să primim răspunsul liniştitor: "momentan se lucrează la nişte update-uri, să vedem ce se întâmplă în două-trei zile....". 

Odată chiar am cutezat să-l întreb pe unul dintre ei, după ce mă amânase din nou: "să mai încerc peste trei zile, poate nu-mi mai apare eroarea?". Chestiunea este că eu făceam mişto. Speram să sesizeze ridicolul situaţiei. Dar se vede treaba că fusesem prea subtilă. "Da, da, şi neapărat sunaţi-mă să-mi spuneţi dacă aveti acces la date. Dacă tot nu merge, încercăm altceva". Expresia mea facială trebuie să fi fost pur şi simplu priceless. 

Şi uite-aşa îmi aduc aminte iar de Toma Caragiu şi de cum povestea el de anumiţi funcţionari: "Pleacă cu o hârtie la semnat la ora 8 şi se întoarce la birou la ora 3"... :D

2 comentarii:

Carmen spunea...

Ma simt atinsa! Lovita! Biciuita! :)))
Au nevoie de screen shot-uri pentru ca e destul de greu sa ghicesti ce se petrece, nefiind in fata masinariei care da rateuri.Inteleg ca e un soft now, cel in care lucrati acum. Toate softurile noi, vin cu "bugs", care se remediaza in timp. Si apar noi "bugs" si se cauta solutii....un proces lung si dureros.
De ce au nevoie de 3 zile, n-s putea sa-ti explic, insa zi merci, ca nu te-intreaba la fiecare solicitare "i-ati dat un restart?", sau "e conectat la reteaua de electricitate?"
:)) Atunci pusca omul de nervi!

Greta spunea...

@Carmen, ci nu mai fi atât de sensibilă :))
Ai citit partea întâi? Dacă nu, ia de-aici, să vezi acolo ce profi sunt băieţii...
http://scrisori-de-sertar.blogspot.de/2013/07/abisurile-comunicarii-cu-helpdesk-ul.html
Eu îi cred că sunt câteodată copleşiţi de multitudinea şi diversitatea erorilor care le sunt raportate - dar când mi-a sugerat unul din ei să dau restart pentru a rezolva, chipurile, o eroare de actualizare a unui status, mi-a venit să-l strâng de gât prin telefon :)) Evident, am făcut ca el, că nu mai scăpam de gura lui... şi evident că statusul tot în bălării a rămas :D