Spoiler alert: foarte simplu, așa se face.
Moment T1:
- Clientul scrie undeva după ora 17 să întrebe dacă s-a rezolvat cutare. Locuind într-o țară liberă, plecasem acasă cândva după 16:30, cu treburile terminate și Inbox-ul la zi. Quelle horreur, nu știu cum de mi-am permis să închei ziua de lucru fără să ghicesc în globul de cristal, în cafea, în boabe și-n ce se mai ghicește că Sulicică Împărat va hotărî să întrebe tocmai în ziua respectivă de ”cutare”. Care ”cutare” nu fusese rezolvat, iar rezolvarea depindea în mod direct de niște oameni de pe alte meridiane, care plecaseră și ei acasă (quelle horreur la pătrat).
Moment T2:
- Nu răspund la Email, că nu mai eram în timpul programului, deci Sulicică al meu se așterne pe sunat. Și sună băietul, nu se-ncurcă, aveam 4 apeluri nepreluate în 11 minute (ceea ce am văzut abia a doua zi, că dacă nu fac home office nu-mi iau acasă telefonul de serviciu, quelle horreur la cub).
Moment T3:
- Constatând că nu răspund (e perspicace feciorul, nu așa oricum), purcede la a-mi scrie. Că na, poate am purici și de-aia nu răspund la niciunul din cele 4 apeluri telefonice, dar el nu abandonează speranța că or fi fugit puricii și răspund la al doilea Email. Și-mi scrie așa cum îmi place mie (NOT): roșu, cu bold, sublinieri și multiple semne de exclamație, adică exact așa: it is very important!!!
Moment T3 plus:
- Ho! 🤨 (asta eram eu, citind a doua zi și văzând apelurile nepreluate).
Moment T4:
- ”Hello Sulicică, am văzut că ai încercat să mă găsești referitor la *cutare*, situația e-n felul următor (și detaliez). De asemenea, te rog să ții cont că de obicei nu mai e niciunul dintre noi la birou după ora 16:30, deci în situația asta voi răspunde în ziua următoare”.
Și mai du-te-n-moașă-ta-cu-crengi, dar asta n-am scris 🤫.
Moment T5:
- ”Hello Greta, înțelegem, dar este necesar să primim răspuns la întrebări inclusiv în cursul serii. Te rog să te ocupi de această solicitare”.
Moment T6:
- Sulicică, ai prizat furnici??? 🤬🤬🤬🤬 Explic, cât de diplomat pot (și pot, chiar dacă fierb de draci, e parte din job description să nu-ți omori clienții), că programul de lucru al biroului nostru e ăla deja menționat, dar că-i stau la dispoziție în intervalul 7:45 - 16:30. Ceea ce e rezonabil, consider eu (nici asta n-am scris). Și pentru că-s damă fină asemeni coanei Joițica, îi prezint și niște soluții alternative, despre care știu - din experiența altor clienți, că nu era nimic ieșit din comun ce voia el - că l-ar ajuta până se rezolvă ”cutare”.
Moment T7:
- Sulicică e de altă părere și-mi scrie cerându-mi să găsesc ”a common sense solution” de a-i sta la dispoziție inclusiv seara. Cu soluțiile mele alternative se șterge la augustu-i dos în juma' de rând: ”nu intenționăm să folosim aceste soluții”.
Și nu, Sulicică nu e Pandelică (alias Dear), în caz că vă-ntrebați. Ceea ce e nasol, că-nseamnă că-s doi 🙄.
PS: nu cred că este o întâmplare că, scriind ulterior un mail altcuiva, am scris ”unsexued” în loc de ”unsecured”. Mintea mea era ocupată cu trimiterea lui Sulicică la origini. Din fericire, Spelling-ul din Outlook și-a făcut datoria înainte să apăs pe Send... 😌.
marți, 26 martie 2024
Cum se face implozie în 7 pași
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
6 comentarii:
Vai Greta.. deci mie cand imi mai ies nervi la munca vin si mai citesc la tine si imi zic “ hai ca nu e asa rau”. Ai tai is chiar batuti in cap
@Anonim, ceea ce mă miră este ce l-a apucat pe ăsta. E printre cei mai vechi clienți ai mei, mă cunoaște bine, știe cum lucrez și că-i rezolv problemele rapid și eficient, iar când mai durează, e din alte cauze. N-a avut niciodată pretenții de-astea, nu-mi explic de unde și până unde l-a apucat strechea acuma....
Ai mei cand o iau razna cu mine, aflu ulterior ca au luat bobarnace de la aia de mai de sus ( adica de la CEOs; ca suntem mai smecheri si avem 2). Si na, ca sa nu sufere nu ma ei, ma alearga si pe
mine ca sa stim o treaba buna
Poate e vreo schimbare la el în companie? Alt șef care a promis eficientizare și chestii?
Multă baftă și nervi de fier ❤️
Și eu lucrez în consultanță de afaceri de mulți ani și în general clienții sunt cu capul pe umeri. Am avut un caz acum câțiva ani, însă, care m-a lăsat fără cuvinte. Tot client vechi, părea om normal. Nu român, altă nație. Era vară, eu plecasem două săptămâni în concediu și aveam, logic, mesaj de out of office cu toate detaliile. Avea pe cine să contacteze, tot cineva care putea ajuta. A dat email, în care nu a explicat ce vrea, doar că are nevoie urgenta de ajutor. Eu, în altă țară în vacanță, vad mesajul, dar nu reacționez, vede out of office, scrie acolo, are cine să preia. Trec 2 zile și alt mesaj, în esență mă întreba dacă am de gând să îi raspund. Mă enervez, dar îl ignor. După două zile, alt email: până când am de gând să îl ignor, îi voi răspunde vreodată? 😳 Recunosc că îmi sare muștarul și îl sun. Bună ziua, bună ziua, am văzut mesajele, care este urgenta? Păi nu găsește nu știu ce email trimis de mine cu niște informații cu o săptămână în urmă, dar de fapt nu e așa urgent, că îi copiasem și pe alți colegi și îl aveau ei. Și nu m-am putut abține și i-am zis că eu sunt în concediu în afara UE și are noroc că mă mai uit pe emailuri din când în când, dar există căsuța de mail generală pentru cazuri de genul acesta. A zis că a văzut mesajul de out of office, dar nu i s-a părut așa big deal.... Am rămas fără cuvinte. Oameni.
@O, este o ipoteză plauzibilă și-n cazul meu, dat fiind faptul că începând de la mail-ul cu “te rog să ne stai și seara la dispoziție”, începuse să îl ia și pe șeful lui în Cc.
@Mada, nu pare să se fi schimbat ceva în organigrama lor, dar în același timp nu e deloc exclus să aibă noi strategii - și noi pitici pe creier, grrr - o dată cu începerea noului an fiscal.
@Raluca, pfff, ce situație! Şi ce lipsă de considerație din partea respectivului :( Nu mă îndoiesc că la fel ar face și Sulicică ar meu, dacă mi-aș verifica mailurile în concediu….
Trimiteți un comentariu