vineri, 30 decembrie 2022

Amintiri cu un ceas și o zi superbă

Aproape în fiecare an, pe final de decembrie, îmi aduc aminte de o anume zi în care am fost foarte fericită și retrăiesc emoțiile și bucuria de atunci.

30 decembrie 2005. Tocmai petrecusem cel dintâi Crăciun cu omul meu și între timp ajunseserăm în Elveția - el se afla acolo în interes profesional, eu eram în concediu. După câteva zile petrecute în stațiuni montane (Flims, Fiesch, Grächen, Interlaken și Beatenberg), am făcut o excursie de o zi la Berna.

Îmi aduc aminte ca și cum ar fi fost ieri. Ziua era splendidă - cer senin, soare și temperaturi confortabile - iar eu eram în al nouălea cer. Eram cu omul despre care știam că este sufletul meu pereche și mă aflam într-una din cele mai frumoase țări. Mie în general nu-mi place muntele, prefer marea la orice oră; dar Alpii Elvețieni sunt altceva, niciodată și nicăieri n-am văzut peisaje mai grandioase.


Dădeam pe dinafară de bucurie, așa-mi amintesc despre acea zi.


Berna este un oraș foarte frumos și deosebit de impresionant pentru mine atunci, când nu eram atât de plimbată prin alte țări. Mi-au plăcut simplitatea, ordinea și curățenia ei - toate acestea cu atât mai remarcabile, mă gândeam eu, cu cât este capitala unei țări atât de bogate.


Aveam în minte un obiectiv clar: voiam să-mi iau ceas de mână. De când mă știu am fost fan al acestui accesoriu, efectiv mă simt pierdută și debusolată dacă nu am ceas. Nu mai rețin ce se întâmplase cu cel pe care-l avusesem înainte, dar de ceva timp nu mai aveam și-i simțeam lipsa.

L-am găsit și-a fost dragoste la prima vedere. Nu am cuvinte să vă spun ce-a ajuns să însemne pentru mine acest ceas, în principal datorită contextului în care mi l-am cumpărat. 


A fost cumpărat într-o zi în care eram fericită și m-a însoțit în toate momentele importante ale vieții; doar la nuntă nu l-am purtat, că nu se potrivea ținutei. După 17 ani de purtare aproape zilnică este la fel de frumos și continuă să-mi fie foarte drag.

Îmi doresc să am parte de încă multe zile atât de fericite precum cea din urmă cu 17 ani.

Niciun comentariu: